Anketa:
Moto Katalóg - Yamaha WR 450 F 2019
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Yamaha WR 450 F 2019:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | WR 450 F |
Rok: | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 449 ccm |
Kompresný pomer: | 12.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 97.0 x 60.8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 310 mm |
Zdvih vzadu: | 318 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 270 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 54M |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 130/90-18 69S+M |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 123 kg |
Výška sedla: | 965 mm |
Rázvor: | 1465 mm |
Dĺžka: | 2165 mm |
Šírka: | 825 mm |
Výška: | 1280 mm |
Svetlá výška: | 325 mm |
Objem nádrže: | 7.9 l |
Doplnková výbava: | |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Voliteľný race kit s CCU umožňuje ladenie motora cez Power Tuner aplikáciu |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha WR 450 F' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha WR 450 F' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha WR 450 F 2019' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha WR 450 F' na www.google.com

Yamaha WR 450 F vlastnia členovia:
Porovnanie motocyklov:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!