ISSN 1336-6491 | Online: 2279 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg - Honda CBX 1979

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Honda CBX 1979:

Foto:
Honda CBX 1979
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CBX
Rok:1979
Kategória:Klasika
Motor:
Typ motora:radový šesťvalec (4T)
Objem:1046 ccm
Max. výkon:106.5 k (78.3 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:84 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:9.3:1
Vŕtanie x Zdvih:64.5 x 53.4 mm
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:160 mm
Zdvih vzadu:100 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:280 mm
Pneu vpredu:3.50-19
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:292 mm
Pneu vzadu:4.25-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:249 kg
Hmotnosť s náplňami:274 kg
Výška sedla:780 mm
Rázvor:1495 mm
Dĺžka:2240 mm
Šírka:740 mm
Objem nádrže:23.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:220 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Zrýchlenie na štvrť míle:11.5 s
Spotreba paliva:9.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 182 km
Poznámka:
Radový šesťvalec inšpirovaný GP strojmi Honda RC 165/166 (Mike Hailwood)
Prvý sériový bike s výkonom viac ako 100 koní (Nebol to prvý 6-valec)
vidlica priemer 35mm, vzadu dva tlmiče

Cena v roku 1978 bola 11 262 DM (Nemecká marka)
Yamaha Posledná šanca

Porovnanie motocyklov:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »