Anketa:
Zúgov Nové Zámky, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
"Vodopády" na rovine? Blbosť! Alebo predsa?
Tak to ma podrž, fakt. Hotová Niagara, hihihi... Na rieke Nitra, severný okraj Nových Zámkov.
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Nitriansky kraj |
Typ: | Zaujímavosť |
Pridal: | papiboy 22.05.2012 (15:29) |
Poloha: | N 48.012 E 18.195 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 18322 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Ak padáte z N. Zámkov na sever smerom na Šurany po okreske (nie po 64-ke), tesne pred tabuľou označujúcou koniec mesta treba odbočiť do prava. Po trochu zanedbanej asfaltke prejdete pár sto metrov ku hrádzi, dá sa cez ňu prejsť aj na mašine (na druhej strane ale už šotolina), alebo aj peši. Prehatenie rieky - alebo teda "vodopád" je hneď za hrádzou, pri jarých vysokých hladinách hučí teda riadne.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Intruders Music Club. Nové Zámky, Slovensko | Bar | 3.6 km J |
2. | Motomaxx - HONDA Nové Zámky, Slovensko | Moto shop | 4.0 km J |
3. | Moteam – Motoshop Šurany, Slovensko | Moto shop | 8.3 km S |
4. | Kaplnka "Cela" blahoslavenej sestry Zdenky Schelingovej, Dolný Ohaj, Slovensko | Zaujímavosť | 8.4 km SV |
5. | Trať Bajč, Slovensko | Motokrosová trať | 9.3 km J |
6. | Privát Slniečko, Radava, Slovensko | Privát | 12.0 km SV |
7. | Penzión LISKA, Radava pri Podhájskej, Slovensko | Penzión | 12.4 km SV |
8. | Podhájska - Slovenské more, Slovensko | Pláž | 14.5 km SV |
9. | Máriacalád, Slovensko | Zaujímavosť | 14.9 km SV |
10. | Komoča - OázaCamp, Slovensko | Kemping | 14.9 km JZ |

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!