Anketa:
Penzión Poľana, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Penzión Poľana sa nachádza na hlavnom ťahu Ružomberok - Banská Bystrica v doline medzi Nízkymi Tatrami a Veľkou Fatrou.
Penzión Poľana má kapacitu 28 lôžok, 8 trojposteľových a jedna štvorposteľová izba. Pre ubytovaných hostí možnosť stravovania formou raňajok alebo polpenzie.
V záhrade penziónu je altánok s ohniskom, kde je možné príjemné posedenie pri opekaní, grilovaní a varení gulášu :) Parkovisko pre vaše motorky je priamo v areáli penziónu a uzatvárateľné bránou.
Pre aktívny oddych je návštevníkom v areáli penziónu k dispozícii sauna, jacuzzy, solárium a masáže.
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Žilinský kraj |
Typ: | Penzión |
Pridal: | pefrik 07.06.2012 (08:14) |
Poloha: | N 48.948 E 19.262 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 9393 |
Nadmorská výška: | 718.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
penzión POĽANA
Korytnická 495
Liptovská Osada
034 73
www.polana.net
mob.: 0905 351 057
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | pizzeria 7th Heaven, Slovensko | Reštaurácia | 0.0 km V |
2. | Korytnica, Slovensko | Prameň | 6.9 km J |
3. | Smrekovica – vojenská zotavovňa, Slovensko | Trasa | 7.1 km SZ |
4. | Veľký Šturec - trasa Motyčky - Vyšná Revúca, Slovensko | Priesmyk | 10.2 km JZ |
5. | Vlkolínec (UNESCO), Slovensko | Dedina | 10.2 km S |
6. | Ubytovňa ozdravovne Železnô, Slovensko | Penzión | 11.7 km V |
7. | Banícka osada Magurka, Slovensko | Dedina | 12.3 km V |
8. | Chata Magurka, Slovensko | Privát | 12.7 km V |
9. | Osada Rybie (Rybô), Slovensko | Osada | 13.1 km JZ |
10. | Bunker a Partizánska nemocnica, Slovensko | Pamiatka | 13.2 km J |
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!