Anketa:
Furmanská krčma, Slovensko - Bod záujmu - Jedlo
Tradičná slovenská koliba opäť otvorená. Okrem gurmánskych špecialít Vás poteší aj posedenie pri ŽIVEJ HUDBE každý piatok a sobotu večer.
Príďte zažiť nezabudnuteľnú atmosféru v štýlovom prostredí Furmanskej krčmy, v obľúbenej lokalite Zochovej chaty v Malých Karpatoch.
V ponuke nechýbajú špeciality slovenskej kuchyne vrátane bryndzových halušiek, grilovaných kureniec, rýb a mnoho ďalšieho.
OTVÁRACIE HODINY:
streda 12:00 – 21:00
štvrtok 12:00 – 21:00
piatok 12:00 – 24:00
sobota 10:00 – 01:00
nedeľa 10:00 – 21:00
Články:
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Bratislavský Kraj |
Typ: | Reštaurácia |
Pridal: | olino76 03.07.2012 (14:15) |
Poloha: | N 48.381 E 17.278 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 11594 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
Tel.: 033/ 2633 300 (recepcia Hotela Zochova chata****)
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Rozhľadňa Veľká homoľa (709 m n. m.), Slovensko | Vyhliadka | 2.3 km JZ |
2. | Hotel *** 3 STROMY, Slovensko | Hotel | 3.2 km JV |
3. | Červený kameň, Slovensko | Hrad | 4.4 km V |
4. | Biolka Modra, Slovensko | Reštaurácia | 4.5 km JV |
5. | Reštaurácia Štadión, Častá, Slovensko | Reštaurácia | 6.5 km V |
6. | Pezinská Baba, Slovensko | Priesmyk | 6.8 km JZ |
7. | Loď na suchu, Doľany, Slovensko | Zaujímavosť | 8.1 km SV |
8. | B-club Doľany, Slovensko | Reštaurácia | 8.3 km SV |
9. | Priehrada Budmerice, Slovensko | Miesto pre stan / bivak | 8.4 km V |
10. | Piesková baňa - Budmerice, Slovensko | Motokrosová trať | 10.0 km V |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!