Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 968 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29727
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12149)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Rozhľadňa Veľká homoľa (709 m n. m.), Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

pevná drevená konštrukcia

Veľká homoľa (709,2 m n. m.) je vrchol v Malých Karpatoch asi 4 km od mesta Modra. Na vrchole kopca sa nachádza drevená rozhľadňa vysoká 20 metrov. Bola postavená v roku 2018 na mieste starej rozhľadne z roku 2001.

Z rozhľadne je kruhový výhľad na panorámu Malých Karpát, na Považský Inovec, Tribeč a aj rakúske Alpy.

Články:

Fotogaléria:

29.11.2020 - gilbert

ďalšia strmina

29.11.2020 - gilbert

ostatná strmina

29.11.2020 - gilbert

posledné zreteľné lúče slnka

29.11.2020 - gilbert

chlad rozmazáva aj foto

29.11.2020 - gilbert

interier rozhľadne Homola

29.11.2020 - gilbert

schodov je naozaj dosť

29.11.2020 - gilbert

no najkratšia cesta ma vôbec neláka

29.11.2020 - gilbert

prístrešok zrejme aj s vrcholovou knihou

29.11.2020 - gilbert

hore riadne fúka

29.11.2020 - gilbert

Modra Kráľová

29.11.2020 - gilbert

pohľad smerom na Bratislavu

29.11.2020 - gilbert

západ slnka

29.11.2020 - gilbert

pohľad na Záhorie

29.11.2020 - gilbert

pohľad na Záhorie II

29.11.2020 - gilbert

v pozadí chladiace veže Jaslovských Bohuníc

29.11.2020 - gilbert

pohľad smerom na Trnavu

29.11.2020 - gilbert

už je viditeľnosť slabá a dole sa utvorila januárová hmla

29.11.2020 - gilbert

a údolie sa stáca v novembrovej tme

29.11.2020 - gilbert

Mesiac bol vidieť len ako úzky rohlík

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Bratislavský Kraj
Typ:Vyhliadka
Pridal:gilbert 01.12.2020 (08:01)
Poloha:N 48.363 E 17.261
Približná poloha:nie
Čitatelia:6418
Nadmorská výška:709.2 m n.m.
Povrch:pešo

Prístup:

Vrchol Veľkej homole je dostupný po červenej značke od autobusovej zastávky pri Zochovej chate, z Modry po modrej a Pezinku po červenej (alebo neskôr zelenej) turistickej značke.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Furmanská krčma, SlovenskoReštaurácia2.3 km SV
2.Hotel *** 3 STROMY, SlovenskoHotel3.3 km V
3.Biolka Modra, SlovenskoReštaurácia4.6 km V
4.Pezinská Baba, SlovenskoPriesmyk4.8 km Z
5.Červený kameň, SlovenskoHrad6.3 km SV
6.Reštaurácia Štadión, Častá, SlovenskoReštaurácia8.3 km SV
7.Ice Land Pezinok, Zmrzlina + Kebab, SlovenskoFast food8.3 km J
8.Priehrada Budmerice, SlovenskoMiesto pre stan / bivak9.6 km V
9.MX trať Šenkvice, SlovenskoMotokrosová trať9.8 km JV
10.Loď na suchu, Doľany, SlovenskoZaujímavosť10.1 km SV
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »