Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1231 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29778
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17602)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12176)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia (1)

Camping/Ubytovanie Sedliacky Dvor, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie

Camping/Ubytovanie Sedliacky Dvor, Slovensko - Bod záujmu

Agrocamping Sedliacky Dvor sa nachádza v srdce Slovensku. Situovaný v malebnej krajine, s priamym výhľadom na okolité stráne, ideálnym štartom pre mnohé denné výlety. Cyklo/turistické trate začínajú priamo z kempingu, (350 km), Nizké Tatry a Muránska Planina blisko. Ponukame kempovanie vo vlastných stanoch, prenajame karavan (4), 2x stan (4) a cely rok vidiecký apartmán (6) a sedliacku izbu (4). 6 lyžiarskych stredísk v okolí.

Svojim hosťom poskytuju turistické informácie, aby mali možnosť spoznať zaujímavosti z celého regiónu. Informuju takisto o aktuálnych letných podujatiach, ako sú ródeo, folklórne vystúpenia, či furmanské preteky. Hosťia sú často i zahraničný turisti, čím sa Vám naskytuje vynikajúca príležitosť sa večer pri ohnisku zdokonaliť v angličtine, nemčine, či iných jazykoch. Vitajte!

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Banskobystrický Kraj
Typ:Kemping
Pridal:061163 28.01.2013 (15:55)
Poloha:N 48.795 E 19.729
Približná poloha:nie
Čitatelia:10828
Nadmorská výška:580.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

V centre mesta Brezno na namestie pri semafóre/hoteli Dumbier chodte smerom na Tisovec, po prejdení zeleznicného priecestia zabocte do prava, potom do lava, tabula s oznacením Tisovec/72 (byvala 530) po asi 6 km, ked prejdete dalším zeleznicný priecestím vojdete do dediny Rohozná, na konci dediny odbocíte vlavo (vid tabula kempingu, hned po velkom bilboarde a pred poslednou zastávkou autobusu vlavo). Po 700 metroch prídete k malému miestu pred kempingom Sedliacky Dvor. Tu odstavte auto/vypnite motorku a zacnite oddychovat .........

Adresa, Kontakt:

Camping Sedliacky Dvor
Dion a Monique Suppers-Smets
Hliník 7
Brezno-Rohozná
+421 (0)911078303
www.sedliackydvor.com

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Areál B-akaR, Rohozná - Brezno, SlovenskoMotokrosová trať1.7 km JZ
2.Motorest Motostop, Brezno, SlovenskoReštaurácia5.2 km SZ
3.Trasa: Slovenská Route 66 SK, SlovenskoTrasa6.1 km Z
4.DOUBLE RED Cars Muzeum, Brezno, SlovenskoMúzeum7.1 km Z
5.SEVEN BAR - Cierny Balog, SlovenskoBar7.6 km JZ
6.MX trať BMT Brezno - Lúčky, SlovenskoMotokrosová trať9.0 km Z
7.Lesnícky skanzen a Čiernohronská železnica Čierny Balog, SlovenskoMúzeum9.3 km JZ
8.Salaš Zbojská, SlovenskoReštaurácia10.7 km JV
9.Sedlo Zbojská, SlovenskoZaujímavosť10.8 km JV
10.Rozhľadňa Polomské očko, SlovenskoVeža10.9 km SV
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »