Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1058 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29726
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12148)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia (8)

Silická planina - trasa Silica - Jablonov nad Turňou, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Silická planina, Slovensko - Bod záujmu

24 kilometrov asfaltu a šotoliny, počnúc niekoľkými vracákmi, cez planinu a les ...
Krásna príroda, popri trase sa nachádza

Gombasecká jaskyňa www.gemer.sk/ciele/gjaskyna/gjaskyna.html ,
Silická ľadnica www.gemer.sk/ciele/sladnica/sladnica.html
a priepasť Brázda sk.wikipedia.org/wiki/Priepas%C5%A5_Br%C3%A1zda

Články:

Fotogaléria:

13.05.2013 - Saturn

Silická planina, Slovensko - Bod záujmu

13.05.2013 - Saturn

Silická planina, Slovensko - Bod záujmu

13.05.2013 - Saturn

Silická planina, Slovensko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Trasa
Pridal:Saturn 20.05.2013 (09:10)
Poloha:N 48.556 E 20.510
Približná poloha:nie
Čitatelia:11995
Povrch:asfalt
Dĺžka trasy:24.0 km

Prístup:

z hlavnej cesty E58 medzi Plešivcom a Rožňavou smer Silica a Jablonov nad Turňou - obchvat Rožňavy a Sorošky.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Priepasť Silická ľadnica, SlovenskoPrírodný úkaz1.0 km JZ
2.Penzión a Reštaurácia Konský Dvor, Brzotín, SlovenskoPenzión8.7 km S
3.Jaskyňa Domica (UNESCO), SlovenskoPrírodný úkaz9.2 km J
4.Trasa Aggtelek - Jósvafő, MaďarskoTrasa9.5 km J
5.Jaskyňa Baradla - Aggtelek (UNESCO), MaďarskoPrírodný úkaz9.5 km J
6.Kemping Baradla, MaďarskoKemping9.7 km J
7.Koliba Soroška, SlovenskoReštaurácia11.2 km SV
8.Priesmyk Soroška, SlovenskoPriesmyk11.7 km SV
9.MVE Čoltovo - elektráreň so šnekovou turbínou, SlovenskoZaujímavosť11.8 km JZ
10.Rožňava, námestie a veža, SlovenskoVeža11.9 km S
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »