ISSN 1336-6491 | Online: 2379 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (2)

Rozhľadňa Krahule, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Rozhľadňa Krahule, Slovensko - Bod záujmu

Rozhľadňa Krahulský vrch.

Nachádza sa juhozápadne od Krahúl, smerom na Kremnicu. Prístup je jednoduchý, pešo ho zvládajú aj starší ľudia. Výhľad stojí za to, smerom na Kremnicu je nádherná panoráma. Cestou medzi Kremnickými Baňami a Krahulami môžete navštíviť stred európy. Ja som to spestril z B. Bystrice zákrutením cez Šturec.

Prístup- pozri nižšie

Fotogaléria:

31.10.2013 - klidek

Rozhľadňa Krahule, Slovensko - Bod záujmu

31.10.2013 - klidek

Rozhľadňa Krahule, Slovensko - Bod záujmu

31.10.2013 - klidek

Rozhľadňa Krahule, Slovensko - Bod záujmu

31.10.2013 - klidek

Rozhľadňa Krahule, Slovensko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Banskobystrický Kraj
Typ:Veža
Pridal:klidek 07.11.2013 (06:46)
Poloha:N 48.715 E 18.931
Približná poloha:nie
Čitatelia:19883
Nadmorská výška:956.0 m n.m.
Povrch:enduro

Prístup:

Cestné motorky môžu zaparkovať v Krahuliach na parkovisku blízko zjazdovky. Enduráci, edvenčráci a iní vtáci môžu pokračovať k rozhľadni aj na motorkách, prístup je od parkoviska opačným smerom, ako je zjazdovka, teda smer juhozápad na Kremnicu.
Asfaltka končí s poslednými Krahulskými domami, potom pokračuje nespevnená poľná cesta až k rozhľadni. Odvážlivci na autách prišli cca 500 m pred rozhľadňu. Z parkoviska na Krahuliach to je cca 1500m (25 min. svižnou chôdzou-pre nás geriatrikov brnkačka).
Ja som to skúsil na motorke (veď nie som žiadné béčko!)a môžem potvrdiť, čo som kdesi dávno čítal, že, keď sa litrové cestovné enduro rozhodne, že si ľahne, tak si ľahne a Ty s tým nič neurobíš. Šmyklo ma v nulovej rýchlosti na osliznutom blatku, tak som sa prikryl najprv motorkou, potom batôžtekom. Smiali sme sa na tom ešte aj večer (bol to doteraz môj najpríjemnejší pád ).

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Kremnica, SlovenskoMesto1.6 km JZ
2.Silvanus, SlovenskoReštaurácia1.6 km JZ
3.Trnovník - vyhliadka, Kremnické Bane, SlovenskoVyhliadka2.4 km S
4.Stred Európy, Kremcké bane, SlovenskoZaujímavosť3.4 km S
5.Stará CC trať Kopernica, SlovenskoMotokrosová trať4.8 km JZ
6.Trasa: Kremnica - Skalka, SlovenskoTrasa4.9 km SV
7.Skalka - Pekná vyhliadka, SlovenskoVyhliadka5.6 km SV
8.Sedlo Tunel, SlovenskoZaujímavosť6.2 km SV
9.Slovenská Reštaurácia, Dolná Ves, SlovenskoReštaurácia6.3 km J
10.Enduro/CC trať Kopernica, SlovenskoMotokrosová trať7.1 km JZ

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »