Anketa:
Štrbské Pleso, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Štrbské pleso je najznámejšie a najnavštevovanejšie tatranské pleso. Morénové jazero v nadmorskej výške 1346 m. Vzniklo po roztopení bočnej ľadovcovej kryhy pokrytej hrubou vrstvou sutiny. Táto kryha, kedysi súvisiaca s ľadovcom v Mlynickej a Furkotskej doline, po vytopení vytvorila vodnú plochu o rozlohe 19,76 ha, s objemom 1284000 metrov kubických, s maximálnou hĺbkou 20 m, dĺžkou 640 m a šírkou 600 m. Pleso je druhým najväčším na slovenskej strane Vysokých Tatier
Je významným centrom turizmu a zimných športov, najvyššie položená turisticko-liečebná osada, nachádzajúca sa vo Vysokých Tatrách.
Nižšie pri ceste sa nachádza tzv. Nové Štrbské pleso. Je možne pri ňom odparkovať motorku a odfotiť sa.
Články:
- 6. Stretnutie Motoride-ákov alebo upršaný Motoride Tour 2007
- 700 míľ slovenských
- Simson tour 2007
- Krížom-krážom po Slovensku na CB500X
Fotogaléria:
15.03.2017 - hotelfis.sk

31.12.2013 - ChesterTT

10.09.2007 - shushen

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Prešovský Kraj |
Typ: | Jazero |
Pridal: | FoxracingKTM 18.12.2006 (07:20) |
Poloha: | N 49.119 E 20.060 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 16520 |
Nadmorská výška: | 1346.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Rozhľadňa - Café Monte Mory (1408 m), Štrbské Pleso, Slovensko | Vyhliadka | 0.4 km JV |
2. | Hotel FIS ***, Štrbské pleso, Slovensko | Hotel | 1.1 km S |
3. | Chata GEODÉZIA, Tatranská Štrba, Slovensko | Penzión | 3.7 km J |
4. | Vodopád Skok (1 730 m n. m.), Slovensko | Prírodný úkaz | 3.9 km S |
5. | Privát Vyšné Hágy - Vysoké Tatry, Slovensko | Privát | 4.8 km V |
6. | Vojenský cintorín, Slovensko | Pamiatka | 5.4 km JZ |
7. | Zaniknutá osada Šoldov, Slovensko | Dedina | 6.0 km J |
8. | Jánošíkova stupaj, Slovensko | Pamiatka | 6.2 km J |
9. | Tri studničky, Slovensko | Prameň | 7.4 km Z |
10. | Vyhliadka na Tatry, Slovensko | Vyhliadka | 7.9 km JZ |

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!