ISSN 1336-6491 | Online: 3316 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Autokaplnka sv.Krištofa Zvolen-Stráže, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Autokaplnka sv.Krištofa Zvolen-Stráže, Slovensko - Bod záujmu

Autokaplnka sv. Krištofa, patróna a ochrancu pútnikov, vodičov a všetkých cestovateľov vznikla na základe iniciatívy členov výboru Slovenskej únie vodičov, vybudovaná bola v roku 2006 v Strážach pri Zvolene.

V roku 2012 pri nej otvorili Trávnik spomienok. Prvý pomník patrí Alexandrovi Dubčekovi.

Ako TASR povedala Jana Mlynárová, hovorkyňa Slovenskej únie vodičov, ktoré je organizátorom akcie, jedným z cieľov tohto projektu je zabrániť vytváraniu nových krížov a pietnych miest pri našich cestách, alebo ich úplne odstrániť z miesta nehody. "V súčasnosti sa totiž často stáva, že príbuzní si uctievajú obete nehôd priamo pri ceste, pričom dochádza k ich priamemu ohrozeniu prechádzajúcimi autami," povedala TASR.

Fotogaléria:

05.06.2014 - Awia

Autokaplnka sv.Krištofa Zvolen-Stráže, Slovensko - Bod záujmu

05.06.2014 - Awia

Autokaplnka sv.Krištofa Zvolen-Stráže, Slovensko - Bod záujmu

05.06.2014 - Awia

Autokaplnka sv.Krištofa Zvolen-Stráže, Slovensko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Banskobystrický Kraj
Typ:Kostol
Pridal:Awia 05.06.2014 (17:06)
Poloha:N 48.585 E 19.091
Približná poloha:nie
Čitatelia:12305
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

zvolen.sme.sk/c/6550767/pri-jedinej-slovenskej-autokapl...
www.facebook.com/pages/Autokaplnka-svKri%C5%A1tofa-Zvol...
www.pohrebnictvo.sk/autokaplnka-pri-zvolene...

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Autotechna Baránek, s.r.o., SlovenskoMoto shop0.4 km V
2.Salaš Hron, Kováčová, SlovenskoReštaurácia1.1 km SV
3.Horsky hotel Tatran, Kováčová, SlovenskoHotel2.3 km S
4.KLASIK MOTO s.r.o. Zvolen - predajca Indian, SlovenskoMoto shop3.1 km JV
5.Pustý hrad, SlovenskoHrad3.4 km JV
6.Pustý hrad, Zvolen, SlovenskoHrad3.5 km J
7.Ostrá Lúka, SlovenskoTrasa4.2 km JZ
8.STYX Zvolen (Honda a Yamaha), SlovenskoMoto shop4.4 km JV
9.Hotel Kaskady, Sliač, SlovenskoHotel4.8 km S
10.Trasa ZH - Tŕnie - Ostrá Lúka - Senohrad - Žibritov - BS - ZC, SlovenskoTrasa5.7 km SZ
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »