Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2113 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Najvýchodnejší bod Európy - polárny Ural, Rusko - Bod záujmu - Tip na Výlet

V piatok 4. júla 2014 o 14:50 miestneho času (12:50 SELČ) som konečne mohol urobiť túto vytúženú selfie na 67°00'N 65°06'"E

Pravdepodobne najvýchodnejší bod kontinetálnej Európy sa nachádza na severe Ruska, kde sa pohorie Ural stáča ešte na východ.

Umiestnenie body je približné. Ako to tam vyzerá a či sa tam vôbec dá dostať zistí Dušan Hein na svojej ceste Krížom Európou 2014.

V piatok 4. júla 2014 o 14:50 miestneho času (12:50 SELČ) Dušan konečne dosiahol toto miesto 67°00'N 65°06'"E.

Články:

Fotogaléria:

14.07.2014 - dusanhein

Polárny Ural, Rusko

14.07.2014 - dusanhein

Polárny Ural, Rusko

14.07.2014 - dusanhein

Polárny Ural, Rusko

14.07.2014 - dusanhein

Veľmi som chcel mať túto fotku, ale skoro som oľutoval. Kvapky vody sú len dole - všetky ostatné bodky na fotke sú komáre. Polárny Ural, Rusko

14.07.2014 - dusanhein

Polnoc na Polárnom Urale, Rusko

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Rusko
Región:Ural
Typ:Zaujímavosť
Pridal:Awia 07.07.2014 (12:37)
Poloha:N 67.000 E 65.100
Približná poloha:nie
Čitatelia:18653
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »