ISSN 1336-6491 | Online: 2153 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17613)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia (3)

Ostrov Man, Veľká Británia - Bod záujmu - Tip na Výlet

Český tím MIRT na Tourist Trophy - Isle of Man 2015

Ostrov Man (angl. Isle of Man, man. Ellan Vannin), staršie Ostrov Man, korunná dependencia (angl. Isle of Man, Dependency of the Crown) je samosprávna britská korunná dependencia ležiaca na rovnomennom ostrove v Írskom mori medzi Írskom a Spojeným kráľovstvom. Formálne nie je súčasťou Spojeného kráľovstva.

Samotný ostrov je 52 km dlhý a 22 km široký (v najširšom mieste). Rozloha ostrova je 572 km². Vrchy severu a juhu sú oddelené údolím v strednej časti ostrova. Krajný sever je výnimočne rovinatý. Jediný vrch na ostrove je vyšší ako 600 m - Snaefell s nadmorskou výškou 620 m n.m. Podľa starých povrávok je možno z vrcholu uvidieť šesť kráľovstiev: Mann, Škótsko, Anglicko, Írsko, Wales a kráľovstvo nebeské.

Pre motorkárov je ostrov známy hlavne legendárnymi pretekmi Tourist Trophy, ktoré sa tu od roku 1907 konajú.

Články:

Fotogaléria:

05.06.2015 - MIRT team

Český tím MIRT na Tourist Trophy - Isle of Man 2015 - Michal "INDI" Dokoupil - na Yamaha YZF-R6

05.06.2015 - MIRT team

Český tím MIRT na Tourist Trophy - Isle of Man 2015 - Michal "INDI" Dokoupil - na Kawasaki ER6

06.01.2015 - yman

naprieč ostrovom

06.01.2015 - yman

pobrezie na Mane

06.01.2015 - yman

Ostrov Man - Mountain course

05.09.2013 - RHKS

 Pokus o ostrú fotku 03

05.09.2013 - RHKS

V Paddockoch - Priestor štartu a cieľa

05.09.2013 - RHKS

V Paddockoch 2014

05.09.2013 - RHKS

V Paddockoch - Team električiek 02

05.09.2013 - RHKS

Pokus o ostrú fotku 08

05.09.2013 - RHKS

Pokus o ostrú fotku 15

05.09.2013 - RHKS

Hrad v Douglaskom zálive

05.09.2013 - RHKS

Tulene 01

05.09.2013 - RHKS

Tulene 03

05.09.2013 - RHKS

Na okruhu - Gary

05.09.2013 - RHKS

Obľúbená Labuť

05.09.2013 - RHKS

Pokus o ostrú fotku 20

05.09.2013 - RHKS

Paráda na koniec

05.09.2013 - RHKS

Nočná 01

05.09.2013 - RHKS

Posledná na ostrove

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Veľká Británia
Región:ostrov Man
Typ:Zaujímavosť
Pridal:Awia 30.12.2014 (12:11)
Poloha:N 54.236 W 4.548
Približná poloha:nie
Čitatelia:11578
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Ballaugh Bridge, Veľká BritániaTrasa8.2 km S
2.TT Grandstand - centrum pretekov Tourist Trophy, Isle of Man, Veľká BritániaŠtadión8.8 km JV
3.Port of Ayre - najsevernejší bod ostrova Man, Veľká BritániaPláž23.4 km SV

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »