Anketa:
Test Kawasaki Z650 2019 na ostrove Man - Malá motorka s veľkým srdcom
ZdieľaťPridané: 08.08.2019 Autor: Laki53
Čitatelia: 10095 [Testy a predstavenia - Test]
Tento motocykel testoval na legendárnom ostrove Man - prvý Slovák, ktorý na ostrove Man pretekal a v roku 2019 priviezol bronzového Merkúra - Miro Laki53 Sloboda. Pozrite sa ako sa mu Z650 páčila...
Text a foto: Laki53 - Miroslav Laki Sloboda
Pozri si prvý test Z650:
27.03.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 25895 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Vyskúšali sme malé vrtké šidlo Kawasaki Z650 2017
Od predstavenia novej Z650 ubehlo niečo málo cez štyri mesiace, a my si ju v jeden slnečný piatok vyzdvihujeme na menší testík. Prefrčali sme s ňou cez mesto a šup šup na západ, rovno nad Hainburg!
Pri prvom pohľade zanechávala vo mne zmiešané pocity. Proste „malá biela motorka“. S predsudkami sa na ňu pozerám, že si s ňou asi veľa zábavy neužijem. Potom ale sadáme na ňu vo dvojici a ideme si prejsť okruh na Moutain Course (ostrov Man). A...
Prvé kolečko vo dvojici:
Sadáme na ňu vo dvojici a ideme si prejsť okruh na Moutain Course (ostrov Man) Vychádzame na hlavnú cestu s troškou neistoty. Pomaly si však začínam zvykať na ovládanie. Prekvapivo mi to trvalo len po prvú križovatku a už som ju mal v rukách. Dokážem ju už s istotou ovládať aj keď teda nie som veľmi zvyknutý jazdiť vo dvojici. V jemnom tempe prechádzame Bray Hill a užívam si ten pocit jazdy po tomto okruhu. Zatiaľ len ako civil a vracajú sa mi spomienky kde je aká zákruta a aký skok. Aj keď v tomto turistickom tempe tie skoky vôbec nie je cítiť. Vychádzame z Ramsey a konečne môžem pridať plyn.
Som prekvapený prijemným chodom motora. Od menšieho objemu, navyše v civilnej verzii, som nečakal že pôjde s takou ľahkosťou do otáčok. Menší radový dvojválec s objemom 649 cm³ a maximálnym výkonom 53 kW (72 k) má dostatok sily na predbiehanie. Podvozok s dvoma pasažiermi je však trocha mäkší. Tu by som prijal tvrdšie továrenské nastavenie. Menej by sa v zákrutách vlnil. Ale zajtra sa skúsim na to pozrieť, čo všetko sa s tým dá spraviť a uvidíme ako ďalej.
Keď motocykel rozbehnete hlavne pri predbiehaní a pred vami sa zjaví zákruta, tak treba siahnuť aj po brzdách. Brzdy zvládli svoju prácu na jednotku. V niektorých pasážach okruhu sa dalo ísť aj rýchlejšie, tak som si vyskúšal reakcie Z650-ky vo vyššom tempe.
Pretekárske tempo to síce nebolo, aj keď je tu neobmedzená rýchlosť mimo obce. Pri takejto jazde už bolo dosť cítiť mäkkosť podvozka. Ale aj tak sme si užili skok na Ballaugh Bridge bez ujmy na motorke aj na zdravý.
Trocha som sa obával ako bude podvozok zvládať rýchlo za sebou idúce zákruty na Glen hallen. S veľkým prekvapením sa na tejto ceste Kawasaki cítila ako ryba vo vode a ja som si to mohol poriadne užiť. Po výjazde z Ramsey a po zákrute Sharpin v stúpaní do kopca, už to spolujazdkyňa nevydržala a povedala, že či musím ísť tak rýchlo. Tak som jej povedal, že dobre, už budem jazdiť podľa predpisov. S radosťou v hlase súhlasila a na chvíľku sa jej uľavilo. To však ona netušila že na ostrove Man je neobmedzená rýchlosť. Keď som je to po chvíli povedal tak jej výraz tváre by som vám doprial vidieť.
V kopcoch kde je to náročné na motor by som prijal viac výkonu. Tu bolo cítiť, že sa s dvomi trocha trápi. Ale ja som predsa len zvyknutý ako pretekár na oveľa silnejšie stroje, preto mi tam ten výkon chýbal. Pre bežného užívateľa si myslím, že je postačujúci.
Po prejdení hôr sme sa zastavili na kávičke a chcel som sa dozvedieť pocity spolujazdkyne na pohodlie sedenia a podobne. Nič som sa však nedozvedel, lebo šok z rýchlosti akou sme išli jej vzal dych. A jediné čo dokázala mi dobre vynadať, tak som sa vlastne o pohodlí na zadnom sedadle nič nedozvedel.
Zajtra prezujeme. Z650 dostane nové pneumatiky, a uvidíme ako to pôjde keď si okruh prejdem sám. Tentoraz už bez spolujazdkyne.
Sólo jazda:
Hneď po prvých metroch to bolo hneď cítiť ten rozdiel. Určite by mi mohla hovoriť „Pane“, keby som s ňou jazdil sám. Je to úplne o niečom inom a tento motocykel sa správa oveľa lepšie.
Hlavne podvozok lepšie reaguje. Motor je odrazu dostatočne silný aj napriek obsahu a výkonu. Veľmi ma prekvapilo ako dobre reaguje vo veľkom rozpätí otáčok. Dali chlapcovi hračku a on si ju veľmi užil.
Je to ideálna motorka na presúvanie sa po meste a hlavne vďaka rozmerom je veľmi praktická. Určite sa nestratí ani pri kratších výletoch. Vyšší jazdec si veľa komfortu neužije, ale pre menších vzrastovo je to super stroj aj na dovolenky. A na záver ešte malé nepodstatné vytknutie. Nieže by sa mi biela nepáčila, ale keď Kawasaki tak zelená. V tej farbe je „Kawa“ najkrajšia.
Plusy a mínusy
priebeh výkonu vysoké rozpätie, obratná do mesta | menšia na moju postavu |
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Kawasaki Z650 2019:
Servisný interval | 6000 km |
Objem nádrže | 15 l |
Cena motorky | 6 695 eur |
Ceny vybraných doplnkov:
Nosič kufra topcase | 144,78 eur |
Kufor topcase | 140 eur |
Nosič bočných kufrov + kufre | 450 eur |
Vyhrievané rukoväte | 60 EUR |
Turistické plexi | 115 eur |
Tankvak | 230 eur |
Ochrana motora | 265 eur |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 54 eur |
Stupačka | 60 eur |
Spätné zrkadlo | 64,93 eur |
Smerovka | 37,29 eur |
Svetlomet | 330,85 eur |
Text a foto: Laki53 - Miroslav Laki Sloboda
Motocykel na test poskytla spoločnosť U. M. S., s. r. o.. Tento motocykel testoval na legendárnom ostrove Man - prvý Slovák, ktorý na ostrove Man pretekal a v roku 2019 priviezol bronzového Merkúra - Miro Laki53 Sloboda. Pozri viac Naživo: Laki na Tourist Trophy 2019
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Z650 |
Rok: | 2019 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm |
Max. výkon: | 68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 65.7 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 187 kg |
Výška sedla: | 790 mm |
Rázvor: | 1410 mm |
Dĺžka: | 2055 mm |
Šírka: | 775 mm |
Výška: | 1080 mm |
Svetlá výška: | 130 mm |
Objem nádrže: | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Servisný interval: | 6000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie |
Trakčná kontrola: | nie |
Palivové mapy: | nie |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | nie |
El. Podvozok: | nie |
Iná výbava: | ukazovateľ zaradeného stupňa |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 07/2019: 6 695 eur |
Miesto testovania:
Mapa:
Pridané: 08.08.2019 Autor: Laki53 Zdieľať
Súvisiace články:
- Vyskúšali sme malé vrtké šidlo Kawasaki Z650 2017 - Herghott
- Kawasaki ER6-n baránok vo vlčom kožuchu - datadive
- Malý VEĽKÝ chuligán KTM Duke 390 vyráža do ulíc! - Awia
- Test inovovanej klasiky Suzuki SV 650 A 2016 - Herghott
- Kawasaki Z300 2015 - Aj s malým sa dá divadlo hrať… - matox
- Vyskúšali sme šidlá pre vodičáky A2: Hondu CB500X a Hondu CB500F - datadive
- Otestovali sme raketu stredného doletu - Aprilia Tuono 660 (2021) - Herghott
- Vyskúšali sme svižnú a priateľskú Ducati Monster 797 2017 - Herghott
- Novinky 2015: Kawasaki Vulcan S - nenáročné avšak štýlové povozeníčko - zeON
- EICMA 2016 - Kawasaki prináša najmenšieho Versysa 300 a dve "zetky" - 900 a 650 - Herghott