Anketa:
Vodné mlyny, Kvačianska dolina, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Motorku môžete nechať priamo na parkovisku pod dolinou alebo ak sa bojite tak na tu hodinku vám ju určite niekto v dedine zavrie do humna. Od parkoviska je to k mlynom cca 2km po starej ceste. Cesta je zarezaná do pravej strany kaňonu a niekde je až 70m nad potokom tiahnúcim sa spodkom kaňonu. Sú tu nádherné vyhliadky a príroda. K mlynom sa odbočuje z cesty na chodník tak si to sledujte. Mlyny sú postavené na krásnom mieste. Natáčal sa tu aj film Želari. Verím, že nik z vás nebude sklamaný.
Video: Kvačianska dolina - Mlyny Oblazy
Video: Vodné mlyny, Kvačianska dolina
Články:
- Touratech Travel Event 2013 - adventure víkend na Liptove v úžasnom počasí
- Vrátna dolina - Okolo Krivánskej Fatry (115 km)
Fotogaléria:
13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

13.09.2013 - Awia

08.01.2007 - Beal

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Žilinský kraj |
Typ: | Pamiatka |
Pridal: | Beal 08.01.2007 (11:03) |
Poloha: | N 49.188 E 19.544 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 22114 |
Nadmorská výška: | 1100.0 m n.m. |
Povrch: | pešo |
Prístup:
Do Kvačianskej doliny sa ide po ceste z Ružombreka do Liptovského Mikuláša, ktorá ide severnou stranou priehrady Liptovská Mara. Z tejto cesty sa odbočuje na cestu smer Zuberec a po asi 2km sa odbočuje na dedinku Kvačany. (ešte pred dedinou Liptovské Matiašovce)
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Priesmyk Huty, Slovensko | Priesmyk | 1.4 km V |
2. | ZRUŠENÉ: Vidiecka usadlosť a minipivovar Brontvai Kvačany, Slovensko | Občerstvenie | 1.9 km J |
3. | Apartmány Ivka, Slovensko | Privát | 2.9 km J |
4. | Liptovské Matiašovce, Slovensko | Kostol | 4.3 km J |
5. | Marina Liptov, Slovensko | Reštaurácia | 9.0 km JZ |
6. | Liptovský Trnovec - Autokemp, Slovensko | Kemping | 9.1 km J |
7. | Western City, Slovensko | Mesto | 9.3 km J |
8. | Kontaktná zoo, Liptovská Mara, Slovensko | Zaujímavosť | 9.5 km J |
9. | Rodinný penzión Pod Kýčerou, Zuberec, Slovensko | Penzión | 9.6 km SV |
10. | Dom naopak, Liptovská Mara, Slovensko | Zaujímavosť | 9.8 km J |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!