Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2403 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29860
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12218)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia (2)

Sinsheim Auto & Technik Museum, Nemecko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Concorde - SinsheimTechnik museum

Sinsheim Auto & Technik Museum je technické múzeum v meste Sinsheim, Nemecko. Bolo toverené v roku 1981 a prevádzkuje ho aliancia "Auto & Technik Museum Sinsheim e.V.", ktorá prevádzku je múzeum Technik Museum Speyer.

V múzeu je viac ako 3000 exponátov, výstavná plocha viac ako 50,000 m² (vnútri aj vonku). Je to najväčšie súkromné múzeum na svete, ročne ho navštívi viac ako milión návštevníkov.

Zaujímavosti:

  • Concorde
  • Tu-144
  • Ju 52
  • Canadair CL-215
  • Douglas DC-3
  • Tu-134
  • British AEC Regent double-decker autobus
  • 300 auto veteránov
  • Kolekcia áut Mercedes a Maybach
  • Mercedes-Benz W31
  • Kolekcia "American Dream Cars" americké autá od 1950
  • 40 pretekárskych a športových áut
  • Kolekcia áut Formula-1
  • "Blue flame" - Americké raketové vozidlo, ktoré držalo svetový rýchlostný rekord
  • 200 motoriek
  • 27 lokomotív
  • 50 lietadiel, vrátanie stíhačiek z oboch svetových vojen, prvé tryskové lietadlá, osobné lietadlá
  • 150 traktorov
  • parné motory a trucky
  • parné organy
  • tanky, delostrelectvo a iná vojenská technika

Články:

Fotogaléria:

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

22.07.2015 - MajoKE

SinsheimTechnik museum

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Nemecko
Región:Baden-Württemberg
Typ:Múzeum
Pridal:Awia 22.07.2015 (08:31)
Poloha:N 49.239 E 8.897
Približná poloha:nie
Čitatelia:8179
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Technik Museum Speyer, NemeckoMúzeum33.6 km Z
2.Glemseck 101 Festival, NemeckoMesto49.2 km J
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »