Anketa:
Rikavačko jezero (kempovanie), Čierna hora - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Nádherné jazero obkolesené horami. Na brehu jazera sa dá v kľude kempovať. Hneď nad jazerom je osada, ale nevideli sme tam ani živú dušu.
Od Veruše začína cesta úzkou asfaltkou a po ceste sú ukazovateľe pre cyklistov. Po 8 kilometroch začína šotolina s pohodovým stúpaním fotogenickým priesmykom. Klesanie k jazeru je trochu prudšie ako výjazd, ale žiadny problém. Príjazd ku jazeru od osady je po hline s jedným prudším úsekom.
Trasa ďalej na Orahovo je výrazne náročnejšia. Z osady v 1350 do sedla v 1850 je to 5km. Začína to trávatým stúpaním s kameňmi, ktoré je stále prudšie a prudšie a asi po 2km je cesta čisto kamenistá. Kamene sú voľné a záver už je fakt dosť prudký a po voľných kameňoch s nabalenou motorkou dosť náročný. Zo sedla cesta klesá jemnejšie nádhenou otvorenou planinou. Postupne prejde do lesa. Asi 7km za sedlom je prameň s osviežujúcou vodou.
Odťiaľto je to asi ešte 4km do dediny Korita, kde začína asfalt. Potom od dediny Orahovo klesanie až do Podgorice je úžasná 20km dlhá, kľukatá cesta s novým asfaltovým kobercom. My sme tu mali asi 35 stupňov a dosť sa na tom šmýkalo. Na cestnej motorke to musí byť bomba.
Offroad je asi len 25km, ale treba si naň rezervovať dostatok času, hlavne podľa skúseností skupiny. Ak sa začne v prudších častiach, kde sú voľné kamnene, padať ako v našom prípade progress je veľmi pomalý.
Články:
Fotogaléria:
10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

10.10.2015 - erbe

Detaily:
Stiahni si bod:
LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Stiahni si trasu:
GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google EarthKrajina: | Čierna hora |
Región: | okolie Podgorice |
Typ: | Trasa |
Pridal: | erbe 19.10.2015 (06:13) |
Poloha: | N 42.570 E 19.604 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 9890 |
Nadmorská výška: | 1315.0 m n.m. |
Povrch: | spevnená cesta |
Dĺžka trasy: | 67.0 km |
Prístup:
Od Kolašina smerom na Mateševo, potom Veruša. Tu treba odbočiť na úzku asfaltku. Myslím, že už od hlavnej cesty sú priebežne cyklistické ukazovatele na Rikavačko.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Cesta do osady Vermosh, Albánsko | Trasa | 7.3 km J |
2. | Ubytovanie v Tamare, Albánsko | Kemping | 12.3 km J |
3. | Lijeva Rijeka, Čierna hora | Trasa | 13.4 km SZ |
4. | Most na Malej Rijeke, Čierna hora | Zaujímavosť | 17.8 km Z |
5. | Vyhliadka Delaj (Malesia), Čierna hora | Vyhliadka | 18.0 km JZ |
6. | Boga Alpine Resort, Albánsko | Penzión | 19.3 km J |
7. | Bioče - miesto na kúpanie, Čierna hora | Zaujímavosť | 22.0 km Z |
8. | Panoráma Majet e Shales, Albánsko | Vyhliadka | 24.2 km JV |
9. | Guest House - Arben Marashi, Theth, Albánsko | Privát | 25.0 km JV |
10. | Vodopád neďaleko Theth-u, Albánsko | Prírodný úkaz | 27.7 km JV |
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!