ISSN 1336-6491 | Online: 1714 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29891
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17658)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12233)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Via Mala (zlá cesta), Švajčiarsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Via Mala

Via Mala - historická tiesňava spájajúca Lombardiu s Bodamským jazerom. Už v dobe rímskeho cisárstva to bola najťažšia časť prechodu álp spolu s ďalšími priesmykmi. Kaňon vyhĺbila rieka Zadný Rýn miestami do hĺbky 500m. Cez tiesňavu prechádza aj rýchlostná cesta plná mostov a tunelov z ktorej krásku kaňonu takmer nevidno. Preto treba ísť starou cestou. Je tu možnosť zostúpiť po vyše 300 schodoch do rokliny a obdivovať skalné steny a peniaciu vodu.

Fotogaléria:

07.02.2016 - Asfalt

Via Mala (zlá cesta), Švajčiarsko - Bod záujmu

07.02.2016 - Asfalt

Via Mala (zlá cesta), Švajčiarsko - Bod záujmu

07.02.2016 - Asfalt

Via Mala (zlá cesta), Švajčiarsko - Bod záujmu

07.02.2016 - Asfalt

Via Mala (zlá cesta), Švajčiarsko - Bod záujmu

07.02.2016 - Asfalt

Via Mala (zlá cesta), Švajčiarsko - Bod záujmu

26.12.2015 - Asfalt

Via Mala

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Švajčiarsko
Región:Graubünden
Typ:Trasa
Pridal:Asfalt 08.02.2016 (13:03)
Poloha:N 46.662 E 9.449
Približná poloha:nie
Čitatelia:15414
Nadmorská výška:870.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Od severu z dediny Thusis z juhu dediny Zillis.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Splügen Pass, ŠvajčiarskoPriesmyk19.7 km JZ
2.San Bernardino Pass, ŠvajčiarskoPriesmyk28.2 km JZ
3.Julier Pass (2284 m), ŠvajčiarskoPriesmyk30.1 km JV
4.Maloja Pass, ŠvajčiarskoPriesmyk34.6 km JV

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »