Anketa:
Apartmány Dobrý ročník, Senohrad, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Nadštandardné ubytovanie na tichej samote priamo dostupnej z hlavnej cesty.
Možnosť ubytovania pre skupiny až do počtu 20 osôb.
Možnosť parkovať v garáži.
Pre skupiny k dispozícii spoločenská miestnosť.
Ponuka piva z neďalekého mini pivovaru.
Ponuka vín od miestnych vinárov, ako aj zo sveta.
Fotogaléria:
22.03.2016 - Dobryrocnik

22.03.2016 - Dobryrocnik

22.03.2016 - Dobryrocnik

22.03.2016 - Dobryrocnik

22.03.2016 - Dobryrocnik

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Banskobystrický Kraj |
Typ: | Penzión |
Pridal: | Dobryrocnik 23.03.2016 (10:54) |
Poloha: | N 48.380 E 19.191 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 12338 |
Nadmorská výška: | 670.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
1. Zvolen smer Krupina/Šahy, za Dobrá Niva doľava smer Veľký Krtíš, za Pliešovce doprava smer V.Krtíš, 3km pred Senohrad na samote vpravo dobre viditeľné z cesty a označené tabuľou Dobrý ročník.
2. Veľký Krtíš smer Zvolen, 3 km za Senohrad na samote vľavo dobre viditeľné z cesty a označené tabuľou Dobrý ročník.
3. Krupina smer Šahy, za Krupina doľava smer Bzovík, pokračuj smer Senohrad, v Senohrad doľava smer Zvolen, 3 km za Senohrad na samote vľavo dobre viditeľné z cesty a označené tabuľou Dobrý ročník.
Adresa, Kontakt:
Senohrad 253, 962 43 Senohrad
www.dobryrocnik.sk
tel. +421 903 227 886
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Studňa na dráhach, Slovensko | Vyhliadka | 5.8 km SZ |
2. | Krupinská Vartovka, Slovensko | Veža | 8.9 km Z |
3. | Raj na zemi, Slovensko | Prírodný úkaz | 8.9 km S |
4. | Pevnosť Bzovík, Slovensko | Hrad | 10.4 km JZ |
5. | Trasa: Podkriváň - Stará Huta - Blýskavica - Slatinské Lazy - Pliešovce - Senohrad, Slovensko | Trasa | 12.5 km SV |
6. | Prameň Vera, Slovensko | Prameň | 14.0 km SV |
7. | Trasa: Vajsov - Svätý Anton, Slovensko | Trasa | 14.0 km Z |
8. | Camping & Glamping, Plachtinské Lazy, Slovensko | Kemping | 15.9 km J |
9. | Cesta z Modrého Kameňa, Slovensko | Priesmyk | 16.1 km JV |
10. | Ostrôžky - Javorie, Slovensko | Trasa | 16.2 km SV |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!