ISSN 1336-6491 | Online: 1922 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Trasa: Uloža - Plavnica, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Trasa: Uloža - Plavnica, Slovensko - Bod záujmu

Približne hodinová jazda, ktorá začína odbočením k obci Uloža a končí v Plavnici. Samozrejme odtiaľ je následne možné pokračovať ďalej napr. k Pieninám.

Trasa ponúka rôzne scenérie s krásnou prírodou. Kvalita asfaltu je pomerne slušná (prejazdné bez ujmy aj na CBF600) a miestami sa nachádza nová vrstva (konkrétne za Brutovcami) čiže pridáva na intenzite celkového zážitku z cesty.

Chcem upozorniť tých, ktorí sa rozhodnú trasu predčasne ukončit odbočením na Bijacovce, lebo chvíľkovú radosť z krásneho asfaltu vystrieda zdesenie nad tým čo sa potom objaví pod kolesami.

Premávka je celkovo kľudná, prechádal som to celé dvakrát počas pracovných dní. Pre hladošov odporúčam Hostinec Lipu, ktorý je v Uloži.

Fotogaléria:

04.07.2016 - Pulinsky

Trasa: Uloža - Plavnica, Slovensko - Bod záujmu

04.07.2016 - Pulinsky

Trasa: Uloža - Plavnica, Slovensko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Prešovský Kraj
Typ:Trasa
Pridal:Pulinsky 05.07.2016 (10:19)
Poloha:N 49.120 E 20.854
Približná poloha:nie
Čitatelia:10299
Nadmorská výška:800.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Ponor do Diablovej diery, SlovenskoPrírodný úkaz10.9 km J
2.Diablova diera - vyvieračka rieky Veľká Svinka, SlovenskoPrírodný úkaz12.1 km J
3.MX trať Vislanka - Ďurková, SlovenskoMotokrosová trať12.5 km S
4.Pútnické miesto Ľutina, SlovenskoKostol15.0 km V
5.DABAR - kabviareň - 40 druhov kávy, Spišské Podhradie, SlovenskoObčerstvenie15.0 km JZ
6.Moto Style Planet s.r.o., SlovenskoMoto shop15.5 km JZ
7.Spišský salaš, SlovenskoReštaurácia15.5 km JZ
8.Spišský hrad (UNESCO), SlovenskoHrad15.8 km JZ
9.Gejzír Sivá Brada, SlovenskoPrírodný úkaz15.8 km JZ
10.Minerálny prameň pri Sivej Brade, SlovenskoPrameň15.8 km JZ
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »