Anketa:
Moto Style Planet s.r.o., Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Moto Style Planet s.r.o. sa nachádza v skromných priestoroch v malebnom prostredí Spišského Podhradia. Náš sortiment je kompletný. Kukly, rukavice, čižmy, chrániče, výstražné vesty, pršiplášte, ľadvinky a iné doplnky. Nosný program tvoria prilby, oblečenie a výfuky talianskej značky ARROW. Na zvody motocyklov predávame americké žiaruvzdorné pásky DEI / Thermotec. Ak máte výjazd na Spišský hrad, prípadne ste v okolí, radi si s vami pokecáme u nás v predajni.
Články:
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Prešovský Kraj |
Typ: | Moto shop |
Pridal: | Harly 05.02.2010 (11:22) |
Poloha: | N 49.000 E 20.747 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 12979 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
Spišské Podhradie, Levočská cesta 27, 053 04
tel: +421 915 925 312
email: info@msplanet.sk
ICQ: 317 362 900
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | DABAR - kabviareň - 40 druhov kávy, Spišské Podhradie, Slovensko | Občerstvenie | 0.6 km V |
2. | Spišský salaš, Slovensko | Reštaurácia | 1.3 km SZ |
3. | Gejzír Sivá Brada, Slovensko | Prírodný úkaz | 1.9 km SZ |
4. | Minerálny prameň pri Sivej Brade, Slovensko | Prameň | 2.0 km SZ |
5. | Spišský hrad (UNESCO), Slovensko | Hrad | 2.0 km JV |
6. | Enduro skratka: Spišské Vlachy - Branisko, Slovensko | Trasa | 6.7 km JV |
7. | Diablova diera - vyvieračka rieky Veľká Svinka, Slovensko | Prírodný úkaz | 7.4 km V |
8. | Kostoloná veža po zaniknutej obci Milaj, Slovensko | Veža | 7.5 km JZ |
9. | Lesná sauna, Spišský Hrhov, Slovensko | Zaujímavosť | 8.1 km Z |
10. | Ponor do Diablovej diery, Slovensko | Prírodný úkaz | 8.5 km V |
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!