ISSN 1336-6491 | Online: 2481 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29796
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17611)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Trasa (šotoliny) KTM 1090/1290 Adv R, Zadar okolie, Chorvátsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

KTM 1090 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko (Awia)

Časť trasy, ktorú sme jazdili počas testovania KTM Adventure R modelov v okolí Zadaru. Väčšina trasy vedie po šotolinách.

Na trase:

Maslenički most (cestný)
Priesmyk Mali Alan
Pamatník Pierre Brice - miesto kde zastrelili Winnetoua
Vodopád na rieke Zrmanja

Články:

Fotogaléria:

23.05.2017 - Martin Matula

KTM 1090 a 1290 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko
KTM 1090 a 1290 Adventure R 2017...

23.05.2017 - Martin Matula

KTM 1090 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko (Awia)

23.05.2017 - Martin Matula

KTM 1090 a 1290 Super Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko (Awia)

23.05.2017 - Martin Matula

KTM 1090 a 1290 (Super) Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko

23.05.2017 - Martin Matula

KTM 1090 a 1290 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko

23.05.2017 - Martin Matula

KTM 1090 a 1290 Adventure R 2017 - Balkánska testovačka, Chorvátsko

11.05.2017 - Awia

Maslenički most - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

11.05.2017 - Awia

1090 Adventure R - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

11.05.2017 - Awia

V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

11.05.2017 - Awia

V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

11.05.2017 - Awia

V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

11.05.2017 - Awia

V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

11.05.2017 - Awia

Vodopád na rieke Zrmanja - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

11.05.2017 - Awia

Vodopád na rieke Zrmanja - V okolí Zadaru testujeme erkové KTM 1090 a 1290 adventúry

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Chorvátsko
Región:Velebit
Typ:Trasa
Pridal:Awia 01.06.2017 (14:05)
Poloha:N 44.262 E 15.646
Približná poloha:nie
Čitatelia:11262
Povrch:šotolina
Dĺžka trasy:175.0 km
Prevýšenie trasy:1041 m

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Pamatník Pierre Brice - miesto kde zastrelili Winnetoua, ChorvátskoPamiatka0.3 km SV
2.Priesmyk Mali Alan, ChorvátskoPriesmyk0.4 km SZ
3.Miesto natáčania Winetoua, ChorvátskoZaujímavosť5.0 km JZ
4.Maslenički most (cestný), ChorvátskoPamiatka10.0 km JZ
5.Vodopád na rieke Zrmanja, ChorvátskoPrírodný úkaz12.1 km JV
6.Pláž Puntamika, Zadar, ChorvátskoPláž38.1 km Z
7.Villa Remi Biograd, ChorvátskoPrivát38.4 km JZ
8.Vidikovac Kamenjak, ChorvátskoVyhliadka40.9 km J
9.Vodopád na rieke Una, Bosna a HercegovinaPrírodný úkaz46.8 km SV
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »