Anketa:
Kompa Strečno, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Jedinečený prevoz cez rieku Váh, počas ktorého si :
Užijete krásny výhľad na okolie
Vyhnete sa prípadným kolónam
Skrátite si cestu do Terchovej
Prístup na panorámu celého okolia
INFO O KOMPE
Rozmery : 23 m dĺžka
Kapacita : 8 osobných áut
Nosnosť : do 20 t
Články:
- Pozvánka: Už tento víkend - 14. Stretnutie motoride-ákov - Motoride Tour 2017, 28. - 30. 7. 2017, Kláštor pod Znievom
- Jubilejné 10. Motoride stretko Rajecké Teplice - Motoride Tour 2011
- 14. stretnutie motorideákov, 28. - 30. 7. 2017, Kláštor pod Znievom
Fotogaléria:
31.07.2017 - Awia

31.07.2017 - Awia

31.07.2017 - Awia

31.07.2017 - Awia

31.07.2017 - Awia

31.07.2017 - Awia

31.07.2017 - Awia

31.07.2017 - Awia

23.08.2011 - Awia

23.08.2011 - Awia

23.08.2011 - Awia

28.01.2004 - Vidicon

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Žilinský kraj |
Typ: | Zaujímavosť |
Pridal: | Awia 26.07.2016 (07:39) |
Poloha: | N 49.178 E 18.865 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 8839 |
Povrch: | asfalt |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Čistinka pod Starhradom, Slovensko | Piknik | 1.5 km V |
2. | Poľovnícky hotel DIANA, Straža - Žilina, Slovensko | Reštaurácia | 5.9 km SV |
3. | Penzión *** Anton, Slovensko | Penzión | 7.6 km SZ |
4. | Harley Steak Pub Vrútky, Slovensko | Reštaurácia | 7.6 km JV |
5. | Zmrzlina Belá, Slovensko | Občerstvenie | 8.9 km SV |
6. | Honda Žilina, Slovensko | Moto shop | 9.0 km SZ |
7. | Ital Moto s.r.o., Žilina, Slovensko | Moto shop | 9.5 km SZ |
8. | Martinské hole, Slovensko | Vyhliadka | 9.6 km J |
9. | Vyhliadková veža Dubeň, Slovensko | Vyhliadka | 9.8 km SZ |
10. | MD-Bavaria Žilina, s.r.o., Slovensko | Moto shop | 10.0 km Z |
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!