Anketa:
Penzión *** Anton, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Penzión*** Anton je novovybudovaný penzión s vysokým štandardom ubytovania a reštauračných služieb za najnižšie ceny v Žilinskom regióne.
K ubytovaniu slúži 38 dvojlôžkových izieb a 1 dvojposteľový apartmán. Na každej izbe sa nachádza TV prijíma s príjmom satelitných programov, LAN a WIFI internet, rádio, telefón, kúpeľňa a WC.
V penzióne sa nachádza aj reštaurácia s kapacitou az 100 miest, V.I.P. Saloon s kapacitou 40 miest, Smoking saloon s kapacitou 30 miest a Night bar s kapacitou 50 miest.
Tu si môžete nielen vychutnať rôzne jedlá slovenskej kuchyne a pizzérie, ale nájdete v nich vhodné kongresové priestory pre akékoľvek aktivity, napr. obchodné meetingy, firemné prezentácie, oslavy najrozličnejšieho charakteru ako napr. narodeniny, výročia, svadby.
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Žilinský kraj |
Typ: | Penzión |
Pridal: | Penzionanton 14.04.2009 (11:24) |
Poloha: | N 49.226 E 18.792 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 9135 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
013 01, Teplička nad Váhom (Žilina)
Sv. Cyrila a Metoda 830
Recepcia: +421415094499
Recepcia: +421918438967
www.penzionanton.sk
penzionanton@penzionanton.sk
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Vyhliadková veža Dubeň, Slovensko | Vyhliadka | 2.4 km Z |
2. | Honda Žilina, Slovensko | Moto shop | 2.5 km Z |
3. | Ital Moto s.r.o., Žilina, Slovensko | Moto shop | 2.8 km Z |
4. | Hotel Boss, Žilina, Slovensko | Hotel | 3.6 km Z |
5. | MD-Bavaria Žilina, s.r.o., Slovensko | Moto shop | 5.2 km JZ |
6. | Mestská Motokrosová trať Žilina-Hradisko, Slovensko | Motokrosová trať | 7.2 km Z |
7. | Areál Slovtrial team Kysucké Nové Mesto, Slovensko | Motokrosová trať | 7.4 km S |
8. | Kompa Strečno, Slovensko | Zaujímavosť | 7.6 km JV |
9. | Poľovnícky hotel DIANA, Straža - Žilina, Slovensko | Reštaurácia | 8.4 km V |
10. | Čistinka pod Starhradom, Slovensko | Piknik | 8.9 km JV |

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!