ISSN 1336-6491 | Online: 1866 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia (8)

Božira - skalný vápencový úkaz, Kazachstan - Bod záujmu - Tip na Výlet

Božira, Kazachstan - Bod záujmu

Božira (názov nemusí byť presný, všade sa názov nachádza v trochu inej podobe) je skalný vápencový úkaz. Samotnú Božiru tvorí akoby stena. Nachádza sa na dne nížiny a je na ňu výhľad z nedaľekého útesu. Celý útes nad nížinou je veľmi členitý a z tých správnych miest ponúka dychberúce výhľady.

Na vyhliadke nad Božirou sa nachádzajú pozostatky múrov, ktoré sa dajú vhodne použiť ako vetrolam pri stanovaní. Celá oblasť je extrémne veterná.

Miestni toto miesto vôbec nepoznajú, a nepočítajte s ich pomocou pri smerovaní. Všetky autá ktoré cestou stretnete smerujú na pútnické miesto Beket Ata a o prírodných úkazoch tam nechyrujú. Napriek tomu, že meisto je nedaľeko Usťjurského parku, nie je sem potrebné povolenie na vstup.

Články:

Fotogaléria:

26.09.2017 - erbe

Božira, Kazachstan - Bod záujmu

26.09.2017 - erbe

Božira, Kazachstan - Bod záujmu

26.09.2017 - erbe

Božira, Kazachstan - Bod záujmu

26.09.2017 - erbe

Božira, Kazachstan - Bod záujmu

26.09.2017 - erbe

Božira, Kazachstan - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Kazachstan
Región:Mangystau
Typ:Prírodný úkaz
Pridal:erbe 04.12.2017 (13:58)
Poloha:N 43.460 E 54.074
Približná poloha:nie
Čitatelia:4728
Nadmorská výška:250.0 m n.m.
Povrch:enduro

Prístup:

Prístup je po odbočení z ťahu medzi Zhanaozen - Beket Ata, 13km pred Beket Ata alebo 85km od odbočky z asfaltu smer Beket Ata. Odbočka je neznačená a v stepi je vyjazdená hustá spleť "ciest".
Nedoporučujem sa sem vydať bez GPS . Určenie správneho smeru v stepi nie je jednoduché a sám som po ceste naspať, napriek tomu, že som cestu už prešiel, niekoľkokrát zablúdil.

Samotný útes je od cesty len niekoľko kilometrov, ale do poslednej chvíle to nie je zrejmé.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Mešita Beket-Ata, KazachstanKostol15.1 km S

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »