Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2444 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29860
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12218)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Monako, mestský okruh F1, Monako - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Monako, mestský okruh F1, Monako - Bod záujmu

Circuit de Monaco je mestský pretekársky okruh v uliciach Monte Carla a La Condamine ležiaci v okolí prístavu Monackého kniežatstva. Je to ten najkomplexnejší test jazdeckých schopností aký môže pilot formuly 1 počas jednej sezóny absolvovať. Jazdu na monackom okruhu najlepšie charakterizoval Nelson Piquet, ktorý povedal: „Je to ako pilotovať helikoptéru v obývačke.“

Prvýkrát sa na trati konali preteky v roku 1929 a od roku 1950 je Veľká cena Monaka súčasťou kalendáru formuly 1.

Fakty a údaje

  • Dĺžka trate: 3 340 m
  • Počet kôl pretekov: 78
  • Dĺžka pretekov: 260,520 km
  • Rozdiel medzi štart. a cieľovou čiarou: 0 m
  • Počet zákrut: 19 (12 vpravo a 7 vľavo)
  • Traťový rekord: 1:14,439 (161,528 km/h) - Michael Schumacher/Ferrari (2004)
  • Najrýchlejšie kolo kvalifikácie: 1:13,644 (163,271 km/h) - Kimi Räikkönen/McLaren-Mercedes (2005)
  • Maximálna rýchlosť: 286 km/h
  • Prvá GP: 1929 (víťaz William Grover-Williams (FRA) - Bugatti Type 35B)

Circuit_de_Monaco

Fotogaléria:

07.06.2018 - Awia

Casino - Monako, mestský okruh F1, Monako - Bod záujmu

07.06.2018 - Awia

Vlásenka pri Grand Hoteli - Monako, mestský okruh F1, Monako - Bod záujmu

07.06.2018 - Awia

Vlásenka pri Grand Hoteli - Monako, mestský okruh F1, Monako - Bod záujmu

07.06.2018 - Awia

Monako, mestský okruh F1, Monako - Bod záujmu

07.06.2018 - Awia

Bazén - Monako, mestský okruh F1, Monako - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Monako
Región:Monako
Typ:Okruh
Pridal:Awia 09.06.2018 (06:02)
Poloha:N 43.740 E 7.430
Približná poloha:nie
Čitatelia:7463
Povrch:asfalt
Dĺžka trasy:3.3 km

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Fleurs de mai Camp, FrancúzskoKemping7.5 km SV
2.Col de Turini, FrancúzskoPriesmyk26.5 km S
3.Údolie rieky Maglia, FrancúzskoTrasa28.4 km S
4.Circuit de l'Authion, FrancúzskoTrasa28.7 km S
5.Col de Tende, TalianskoPriesmyk46.7 km S
6.Dedinka Roubion, FrancúzskoMesto49.6 km SZ
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »