Anketa:
Závodný okruh Monza + slávna klopená zákruta curva sopraelevata, Taliansko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Ak sa chystáte navštíviť Miláno tak potom odporúčam navštíviť malé mestečko Monza. Myslím že nemusím písať dôvod prečo práve ho vidieť. Ale ak by ste predsa len nevedeli tak nachádza sa tu slávny pretekárky okruh v kráľovskom parku. Tento okruh pozostáva z dvoch okruhov, jeden je nový aktuálny ktorý sa momentálne jazdí a druhý je klopený starý okruh ktorý už nie, a práve tento starý klopený okruh je to prečo sa to oplatí vidieť.
Video: Monza : Starý okruh (1966)
PS: ak sa rozhodnete že chcete stať priamo na slávnej klopenej zákrute tak potom si nájdite podľa mojej fotky miesto kde táto zákruta ide ponad tunel a hneď v pri tomto tuneli je diera v plote cez ktorú sa dostanete priamo na slávnu zákrutu.
Články:
Fotogaléria:
02.10.2018 - janciii

02.10.2018 - janciii

02.10.2018 - janciii

02.10.2018 - janciii

02.10.2018 - janciii

Detaily:
Krajina: | Taliansko |
Región: | Lombardia |
Typ: | Okruh |
Pridal: | janciii 12.10.2018 (08:00) |
Poloha: | N 45.610 E 9.284 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 12133 |
Nadmorská výška: | 199.8 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Mottamoto - náhradné diely, nové, staré moto, Casatenova, Taliansko | Moto shop | 9.0 km SV |
2. | Hrad (Castello Sforzesco), Miláno, Taliansko | Hrad | 17.6 km JZ |
3. | Milánsky dóm (Il Duomo di Milano), Taliansko | Kostol | 17.8 km JZ |
4. | Baptistérium, Miláno, Taliansko | Pamiatka | 17.8 km JZ |
5. | Výstavisko Fiera Milano, Taliansko | Zaujímavosť | 18.8 km JZ |
6. | Bergamo - staré mesto, Taliansko | Mesto | 31.2 km V |
7. | Továreň Moto Guzzi a múzeum, Taliansko | Múzeum | 34.0 km S |
8. | Kartuza (kláštor kartuziánov), Pavia, Taliansko | Kostol | 40.8 km J |
9. | Továreň MV Agusta, Schiranna, Varese, Taliansko | Zaujímavosť | 44.8 km SZ |
10. | Jazero Como (Lago di Como), Taliansko | Jazero | 45.2 km S |
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!