Anketa:
BIKERS GARAGE, Jaklovce, Slovensko - Bod záujmu - Jedlo
Štýlový motorkársky Pizza Grill Burger Bar s vyhradeným parkoviskom pre bikerov. Žrádielko na TOP úrovni a k tomu všetkému si len na pár krokov od priehrady Ružín. Je úplne jedno ktorou cestou tam dôjdeš, pretože všetky sú pre bikera niečim zaujímavé.
Ak tam cez víkend trafíš dobrú akciu a necháš sa zlákať fajnovým pivkom, tak nevadí. Priamo nad pumpou ťa ubytujú a opicu necháš v apartmáne, ráno sadneš na bike a ideš ďalej.
Fotogaléria:
28.10.2018 - hondavtx

28.10.2018 - hondavtx

28.10.2018 - hondavtx

28.10.2018 - hondavtx

28.10.2018 - hondavtx

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Košický Kraj |
Typ: | Reštaurácia |
Pridal: | hondavtx 28.10.2018 (17:07) |
Poloha: | N 48.876 E 20.998 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 7249 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
Nová 624/84, 055 61 Jaklovce
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Pytliakova Krčma, Jaklovce, Slovensko | Reštaurácia | 0.1 km JV |
2. | Dvojkríž - vyhliadka na kopci, Veľký Folkmár, Slovensko | Vyhliadka | 3.4 km JV |
3. | Chata Marica, Slovensko | Reštaurácia | 3.5 km V |
4. | Cross test Gelnica - ISDE 2015, Slovensko | Motokrosová trať | 3.9 km JZ |
5. | Enduro test Kojšov - ISDE 2015, Slovensko | Motokrosová trať | 4.8 km J |
6. | Treningova trať Kojšov, Slovensko | Motokrosová trať | 5.2 km J |
7. | Vrch Roháčka 1028,5 m n. m., Slovensko | Vyhliadka | 5.4 km S |
8. | Drevený krytý most z roku 1832, Štefanska Huta, Slovensko | Pamiatka | 5.6 km SZ |
9. | Vyhliadka na Ružín, Slovensko | Vyhliadka | 6.4 km JV |
10. | Trasa: Okolo Ružína na chatu Marica, Slovensko | Trasa | 7.0 km V |

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!