Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1704 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29793
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17610)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12183)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia (4)

Drevený krytý most z roku 1832, Štefanska Huta, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

12. Motoride stretko 2013, jazero Izra, Slanské vrchy

Drevený cestný most je technická pamiatka, ktorý prechádza cez rieku Hornád a spája Kluknavu so Štefanskou Hutou.

Most bol postavený v roku 1832 zo smrekového dreva pre potreby významného mediarského podniku v Štefanskej Hute. Upevnený je na kamenných pilieroch na brehu rieky.

Je dlhý 27 m, široký 3,50 m a vysoký 6 m a dodnes slúži svojmu účelu.

Tento most je zaujímavý svojím ojedinelým technickým riešením a jediný svojho druhu na Slovensku.

Články:

Fotogaléria:

19.08.2013 - tinka_zi

12. Motoride stretko 2013, jazero Izra, Slanské vrchy

19.08.2013 - tinka_zi

12. Motoride stretko 2013, jazero Izra, Slanské vrchy

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Pamiatka
Pridal:Awia 23.08.2013 (10:43)
Poloha:N 48.917 E 20.952
Približná poloha:nie
Čitatelia:11484
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

www.slovakia.travel/entitaview.aspx?l=1&idp=6150

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Vyhliadková veža Greenpoint Kluknava, SlovenskoVeža2.4 km S
2.Vrch Roháčka 1028,5 m n. m., SlovenskoVyhliadka4.5 km V
3.MX trať Krompachy Plejsy, SlovenskoMotokrosová trať4.8 km JZ
4.BIKERS GARAGE, Jaklovce, SlovenskoReštaurácia5.6 km JV
5.Pytliakova Krčma, Jaklovce, SlovenskoReštaurácia5.7 km JV
6.Cross test Gelnica - ISDE 2015, SlovenskoMotokrosová trať6.7 km J
7.Chata Marica, SlovenskoReštaurácia8.2 km JV
8.Motocross Široké, SlovenskoMotokrosová trať8.2 km S
9.Dvojkríž - vyhliadka na kopci, Veľký Folkmár, SlovenskoVyhliadka8.9 km JV
10.Enduro test Kojšov - ISDE 2015, SlovenskoMotokrosová trať9.8 km J
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »