Anketa:
Chata Marica, Slovensko - Bod záujmu - Jedlo
Chata Marica je obklopená množstvom tajomných zákutí a vodných zátok, ktoré môžete objavovať pri plavbe v člne. Doplaviť sa dá na skalnatý Ostrov lásky alebo Malý ostrov vyrastajúci z tmavých vodných hlbín.
Ružín je rajom pre rybárov s množstvom kaprov, ostriežov, zubáčov, pstruhov a ani veľký sumec nie je žiadnou raritou.
Voda v letných mesiacoch osvieži rovnako plavcov ako aj vodných lyžiarov, ktorí tu majú výborné podmienky.
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Košický Kraj |
Typ: | Reštaurácia |
Pridal: | Awia 26.03.2015 (05:12) |
Poloha: | N 48.876 E 21.046 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 7523 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Prístup na chatu cez Margecany.
Navigácia Vás nasmeruje nesprávne v smere od Košickej Belej na lesnú cestu hneď za Sivcom, pred mostom! Je potrebné ísť až cez Folkmársky kopec, Veľký Folkmár smer Jaklovce, Margecany.
Adresa, Kontakt:
CHATA MARICA
Telefón: +421 - 903 914 723
E-mail: info@chatamarica.sk
www.chatamarica.sk
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Dvojkríž - vyhliadka na kopci, Veľký Folkmár, Slovensko | Vyhliadka | 2.6 km JZ |
2. | Pytliakova Krčma, Jaklovce, Slovensko | Reštaurácia | 3.5 km Z |
3. | BIKERS GARAGE, Jaklovce, Slovensko | Reštaurácia | 3.5 km Z |
4. | Trasa: Okolo Ružína na chatu Marica, Slovensko | Trasa | 3.7 km JV |
5. | Vyhliadka na Ružín, Slovensko | Vyhliadka | 3.9 km JV |
6. | Vrch Roháčka 1028,5 m n. m., Slovensko | Vyhliadka | 5.8 km SZ |
7. | Bufet Lodenica, Ružín, Slovensko | Pláž | 5.9 km JV |
8. | Enduro test Kojšov - ISDE 2015, Slovensko | Motokrosová trať | 6.0 km JZ |
9. | Obchádzka (zatvorený most Ružín) Opátka - Zlatník, Slovensko | Trasa | 6.3 km J |
10. | Treningova trať Kojšov, Slovensko | Motokrosová trať | 6.5 km JZ |

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!