ISSN 1336-6491 | Online: 2555 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia (3)

Vrch Brasina, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

vrch Brasina, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

Vrchol hory Brasina je prístupný po strmej kamenistej ceste z dedinky pod ňou. Trasa je dosť náročná s veľkým prevýšením plná voľných kameňov a serpentín. Na vrchole nájdeš zničenú vojenskú základňu a za dobrého počasia skvelý výhľad.

Google Maps

Video: Vrch Brasina, Bosna a Hercegovina - GES TET 2017 Velež Mountain

Články:

Fotogaléria:

13.02.2019 - Asfalt

vrch Brasina, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

13.02.2019 - Asfalt

vrch Brasina, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

13.02.2019 - Asfalt

vrch Brasina, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

13.02.2019 - Asfalt

vrch Brasina, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

13.02.2019 - Asfalt

vrch Brasina, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

13.02.2019 - Asfalt

vrch Brasina, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

13.02.2019 - Asfalt

vrch Brasina, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

13.02.2019 - Asfalt

vrch Brasina, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

13.02.2019 - Asfalt

vrch Brasina, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

13.02.2019 - Asfalt

vrch Brasina, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

13.02.2019 - Asfalt

vrch Brasina, Bosna a Hercegovina - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Bosna a Hercegovina
Región:Okolie Mostaru
Typ:Trasa
Pridal:Asfalt 28.02.2019 (08:13)
Poloha:N 43.356 E 17.938
Približná poloha:nie
Čitatelia:7940
Nadmorská výška:1897.0 m n.m.
Povrch:šotolina

Prístup:

z dediny ktorá sa asi volá Šipovac

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Vyhliadka Fortica, Bosna a HercegovinaVyhliadka8.7 km Z
2.Mostar, Bosna a HercegovinaMesto10.4 km Z
3.Kríž na Humu, Mostar, Bosna a HercegovinaVyhliadka11.0 km Z
4.Tekija Blagaj - Vrelo Bune - prameň rieky Buna, Bosna a HercegovinaPrameň11.4 km J
5.Trasa: Potoci - Boracko Jezero, Bosna a HercegovinaTrasa17.4 km SV
6.Cesta R435 - Nevesinje - Boračko jazero, Bosna a HercegovinaTrasa17.4 km SV
7.Boračko Jezero, Bosna a HercegovinaPláž23.1 km S
8.Kemping, chatky EkoSelo, Boračko Jezero, Bosna a HercegovinaKemping23.4 km S
9.Vrch Borašnica, Bosna a HercegovinaTrasa24.3 km S
10.Svatovsko groblje, Bosna a HercegovinaZaujímavosť26.9 km V

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »