Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 885 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30225
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17831)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12394)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Veterný mlyn Partutovice, Česko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Veterný mlyn Partutovice - Pozvánka: 16. stretnutie motorideákov na Morave - Motoride Tour 2019, 16. - 18. 8. 2019, Mořkov

Najzachovalejší drevený stĺpový veterný mlyn nemeckého typu v Česku. Je posledným z troch pôvodne existujúcich veterných mlynov v obci. Bol postavený najpravdepodobnejšie v roku 1837. Na jeho stavbu boli použité niektoré časti zo staršieho mlyna (na tráme je zachovaná datovanie 1783). V 50. rokoch 19. storočia bol presťahovaný na terajšie miesto, kde ho vlastnili rodiny Franza Motzky a Maritina Hinčicy. Od 11. októbra 1897 na základe kúpnej zmluvy patrí rodine Benedikta Maršálka. Od tejto doby sa jedná o rodinné dedičstvo.

Mlyn má úplne zachované vnútorné zariadenie a je plne schopný prevádzky. Nachádza sa tu súkromné múzeum. Info

Články:

Fotogaléria:

31.07.2019 - Tatiik

Veterný mlyn Partutovice - Pozvánka: 16. stretnutie motorideákov na Morave - Motoride Tour 2019, 16. - 18. 8. 2019, Mořkov

31.07.2019 - Tatiik

Veterný mlyn Partutovice - Pozvánka: 16. stretnutie motorideákov na Morave - Motoride Tour 2019, 16. - 18. 8. 2019, Mořkov

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Česko
Región:Moravskosliezsky
Typ:Pamiatka
Pridal:Awia 31.07.2019 (06:00)
Poloha:N 49.628 E 17.709
Približná poloha:nie
Čitatelia:5155
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

www.partutovice.cz/vetrny-mlyn/

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Veselská rozhledna, ČeskoVyhliadka7.5 km V
2.Rozhľadňa Pohoř - Olšová, ČeskoVyhliadka12.7 km V
3.Kemp a kúpalisko Mořkov, ČeskoKemping28.1 km V
4.Hradec nad Moravicí, ČeskoMesto30.0 km SV
5.Veteran Arena múzeum, Olomouc, ČeskoMúzeum31.2 km Z
6.Múzeum Tatra, Kopřivnice, ČeskoMúzeum31.5 km V
7.Oldtimer AutoMotomuzeum Kopřivnice, ČeskoMúzeum31.8 km V
8.Kemp Ranč Bystřička u Vsetína, ČeskoKemping32.2 km JV
9.Valašské muzeum v přírodě: Rožnov pod Radhoštěm, ČeskoMúzeum36.7 km JV
10.ZOO Zlín-Lesná, ČeskoZaujímavosť39.5 km J

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »