ISSN 1336-6491 | Online: 2379 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia (9)

Jaskyňa proroka Jóba, Irán - Bod záujmu - Tip na Výlet

Jaskyňa proroka Jóba, Irán - Bod záujmu

Juhovýchodne od mesta Dehaj, uprostred krásnych veľhôr sa nachádza Jaskyňa proroka Jóba alebo tiež nazvanaá Ayoubova jaskyňa. Job (arabský: أيوب, Romanizovane: Ayyub).
Jaskyňa proroka Jóba je najväčšou jaskyňou v Iráne. Jaskyňa sa nachádza v lokalite Shahr-e Babak. Jaskyňa proroka Jóba, ktorá je viditeľná z veľkej vzdialenosti, leží v nadmorskej výške 2876 metrov. Vstupné rozmery jaskyne sú neuveriteľné. Šírka má 68 metrov, výška 98 metrov a hĺbka asi 200 metrov. Na stenách tejto jaskyne sú tvary podobné včeliemu plástu, ktoré sú tvorené vetrom a pieskom. Jaskyňa proroka Jóba je známa ako posvätné miesto, ktoré priťahuje veriacich návštevníkov a pútnikov. Miestni obyvatelia sa veria, že toto miesto navštívil práve prorok Jób.
Keď som tam prišiel k jaskyni tak tam nikto nebol. Čas príjazdu bol trochu neskoro 18:30 a západ slnka bol okolo 19:30 tak som sa musel poponáhľať aby som stihol vyjsť hore a zísť dole ešte za svetla. K jaskyni mi to trvali 26min a prevýšenie bolo 183m. Tým že som sa ponáhľal ma tempo zabíjalo ale zvládol som to. Určite jaskyňu odporúčam navštíviť a ak bude možnosť tak aj prespať buď v nej alebo dole na parkovisku. Okolitá príroda je úžasná.

Fotogaléria:

21.12.2019 - BOSS

Jaskyňa proroka Jóba, Irán - Bod záujmu

21.12.2019 - BOSS

Jaskyňa proroka Jóba, Irán - Bod záujmu

21.12.2019 - BOSS

Jaskyňa proroka Jóba, Irán - Bod záujmu

21.12.2019 - BOSS

Jaskyňa proroka Jóba, Irán - Bod záujmu

21.12.2019 - BOSS

Jaskyňa proroka Jóba, Irán - Bod záujmu

21.12.2019 - BOSS

Jaskyňa proroka Jóba, Irán - Bod záujmu

21.12.2019 - BOSS

Jaskyňa proroka Jóba, Irán - Bod záujmu

21.12.2019 - BOSS

Jaskyňa proroka Jóba, Irán - Bod záujmu

21.12.2019 - BOSS

Jaskyňa proroka Jóba, Irán - Bod záujmu

21.12.2019 - BOSS

Jaskyňa proroka Jóba, Irán - Bod záujmu

21.12.2019 - BOSS

Jaskyňa proroka Jóba, Irán - Bod záujmu

21.12.2019 - BOSS

Jaskyňa proroka Jóba, Irán - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Irán
Región:Kerman Provincia
Typ:Prírodný úkaz
Pridal:BOSS 10.01.2020 (12:16)
Poloha:N 30.618 E 54.866
Približná poloha:nie
Čitatelia:4774
Nadmorská výška:2879.0 m n.m.
Povrch:šotolina

Prístup:

Cesta k jaskyni bola asfaltovou cestou až keď prídete k týmto súradniciam 30.603034, 54.835007 alebo tu 30.610205, 54.836879 prejdete na šotolinovu cestu vedúcu k malej dedinke. Za dedinou prejdete ďalej šotolinou a na rázcestí sa budete držať v ľavo. Tam už budete vidieť veľkú dieru v hore. To je naša hľadaná jaskyňa. Pri nej je plocha ako parkovisko v nadmorskej výške 2690mnm. Je to paradoxne vyššie ako náš Gerlach vo Vysokých Tatrách.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »