Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1465 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29781
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17604)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12177)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Obišovský hrad, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Obišovský hrad - Bod záujmu

Obišovský hrad alebo aj Zámčisko, tiež Stráža, leží v nadmorskej výške 360 metrov. Dodnes sa tam zachovali stopy po hradnom vale.

Obišovský hrad - Bod záujmu
Obišovský hrad - Bod záujmu

Dnešné ruiny Obišovského hradu sú pozostatkom pevnosti postavenej v 13. storočí na mieste starého slovanského hradiska drienovskými pánmi z rodu Abovcov. Obišovský hrad patrí k najstarším a zanikol v 15. storočí v čase tzv. hradoborectva. V súčasnej dobe na hrade prebiehajú konzervačné práce.

Panoráma: Obišovský hrad - Bod záujmu

Články:

Fotogaléria:

25.06.2020 - Awia

Obišovský hrad - Bod záujmu

25.06.2020 - Awia

Obišovský hrad - Bod záujmu

25.06.2020 - Awia

Obišovský hrad - Bod záujmu

25.06.2020 - Awia

Obišovský hrad - Bod záujmu

25.06.2020 - Awia

Obišovský hrad - Bod záujmu

25.06.2020 - Awia

Obišovský hrad - Bod záujmu

25.06.2020 - Awia

Obišovský hrad - Bod záujmu

25.06.2020 - Awia

Obišovský hrad - Bod záujmu

25.06.2020 - Awia

Obišovský hrad - Bod záujmu

25.06.2020 - Awia

Obišovský hrad - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Hrad
Pridal:Awia 28.06.2020 (08:07)
Poloha:N 48.872 E 21.227
Približná poloha:nie
Čitatelia:6440
Nadmorská výška:393.9 m n.m.
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

Obišovský hrad
www.keturist.sk/info/obisovsky-hrad/

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Jaskyňa Kysak, SlovenskoPrírodný úkaz2.5 km JZ
2.CC trať Haniska pri Prešove, SlovenskoMotokrosová trať8.4 km S
3.MX a CC trať Budimír, SlovenskoMotokrosová trať9.2 km JV
4.MX trať Družstevná pri Hornáde, SlovenskoMotokrosová trať9.7 km J
5.Ducati Prešov (AUTO100 spol. s.r.o.), SlovenskoMoto shop9.8 km S
6.Trasa: Okolo Ružína na chatu Marica, SlovenskoTrasa9.9 km Z
7.Vyhliadka na Ružín, SlovenskoVyhliadka11.7 km Z
8.Bufet Lodenica, Ružín, SlovenskoPláž12.0 km JZ
9.Cross test Košická Belá - ISDE 2015, SlovenskoMotokrosová trať12.0 km JZ
10.Enduro skratka Bajerov - Sedlice, SlovenskoTrasa12.2 km SZ
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »