Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 940 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29727
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17578)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12149)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

MX trať Družstevná pri Hornáde, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Trať Družstevná pri Hornáde

Motocrosová a Country Crossová trať KS Moto tímu. Nachádza sa nedaľeko Košíc.

Články:

Fotogaléria:

01.08.2012 - Mirka67

druzstevna6

01.08.2012 - Mirka67

druzstevna5

01.08.2012 - Mirka67

druzstevna3

01.08.2012 - Mirka67

druzstevna4

23.10.2008 - Ifk0

blato 2 Družstevná

23.10.2008 - Ifk0

blato 4 Družstevná

23.10.2008 - Ifk0

blato 5 Družstevná

23.10.2008 - Ifk0

blato 6 Družstevná

23.10.2008 - Ifk0

blato 7 Družstevná

23.10.2008 - Ifk0

blato Družstevná

23.10.2008 - Ifk0

deti 3 Družstevná

23.10.2008 - Ifk0

deti Družstevná

23.10.2008 - Ifk0

na trati 3 Družstevná

23.10.2008 - Ifk0

na trati 4 Družstevná

23.10.2008 - Ifk0

na trati Družstevná

23.10.2008 - Ifk0

vyjazd 2 Družstevná

23.10.2008 - Ifk0

vyjazd 5 Družstevná

09.09.2006 - Awia

Trať Družstevná pri Hornáde

09.09.2006 - Awia

Trať Družstevná pri Hornáde

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Motokrosová trať
Pridal:Awia 09.09.2006 (23:12)
Poloha:N 48.786 E 21.252
Približná poloha:nie
Čitatelia:25160
Nadmorská výška:225.0 m n.m.
Povrch:enduro

Prístup:

Družstevná pri Hornáde, časť Tepličany, za JRD.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.MX a CC trať Budimír, SlovenskoMotokrosová trať2.0 km SV
2.Vyhliadková veža a Košický hrad (zrúcanina), SlovenskoVyhliadka3.0 km J
3.MX / CC trať Zelený dvor, SlovenskoMotokrosová trať3.8 km JV
4.ZRUŠENÉ: Motoshop Žubor Košice (BMW, Kawasaki), SlovenskoMoto shop4.1 km JV
5.Trasa Z Košíc okolo komína, SlovenskoTrasa4.9 km J
6.ZRUŠENÉ - Suzuki Košice, SlovenskoMoto shop5.5 km J
7.Stopka - Občerstvenie na rázcetí, SlovenskoObčerstvenie5.7 km JZ
8.Košice, Hlavná ulica, SlovenskoPamiatka7.2 km J
9.Jaskyňa Kysak, SlovenskoPrírodný úkaz7.8 km S
10.Jahodná, SlovenskoPriesmyk8.5 km Z

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »