ISSN 1336-6491 | Online: 2140 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Priehrada Solina, Poľsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Priehrada Solina  - Bod záujmu

Fajn tip na výlet, kopa reštaurácií, možnosť okúpať sa, po novom aj lanovka z malého kopca na trochu väčší... Prejdeš sa po priehradnom múre, vo vode obrovské ryby.

Solinská priehrada alebo tiež Solinské jazero (poľsky Jezioro Solińskie) je údolná nádrž v juhovýchodnom výbežku Poľska v Podkarpatskom vojvodstve na sútoku riek San a Solinka. Priehrada bola budovaná v rokoch 1960–1968 as rozlohou 22 km² a objemom 472 miliónov metrov kubických patrí k najväčším v Poľsku.

Wikipedia

Fotogaléria:

29.07.2024 - Awia

Priehrada Solina  - Bod záujmu

29.07.2024 - Awia

Priehrada Solina  - Bod záujmu

29.07.2024 - Awia

Priehrada Solina  - Bod záujmu

29.07.2024 - Awia

Priehrada Solina  - Bod záujmu

29.07.2024 - Awia

Priehrada Solina  - Bod záujmu

29.07.2024 - Awia

Priehrada Solina  - Bod záujmu

29.07.2024 - Awia

Priehrada Solina  - Bod záujmu

29.07.2024 - Awia

Priehrada Solina  - Bod záujmu

29.07.2024 - Awia

Priehrada Solina  - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Poľsko
Región:Južná časť
Typ:Jazero
Pridal:Awia 05.08.2024 (08:13)
Poloha:N 49.397 E 22.450
Približná poloha:nie
Čitatelia:1973
Nadmorská výška:462.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Zaluž, PoľskoPriesmyk18.8 km SZ
2.Trasa: Bieszczady Poloniny, PoľskoTrasa22.5 km JZ
3.Lesná železnica Bieszczadzka Kolejka Leśna, PoľskoPamiatka24.0 km JZ
4.Vyhliadková veža Szczerbanówka, PoľskoVyhliadka25.6 km JZ
5.Zagroda Chryszczata, PoľskoReštaurácia29.0 km JZ
6.Drevený kostol - Wislok Wielki, PoľskoKostol34.1 km Z
7.Kremenec (1221 m) najvýchodnejší bod Slovenska a trojmedzie SK-PL-UA, SlovenskoPrírodný úkaz35.4 km J
8.Krypta vojakov z I. svetovej vojny, Osadné, SlovenskoKostol35.7 km JZ
9.Kalinov- prvá oslobodená obec, SlovenskoPamiatka38.9 km Z
10.Nová Sedlica, najvýchodnejšia obec SR, SlovenskoDedina39.4 km J

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »