Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3360 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29836
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17631)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Sinevirské jazero, Ukrajina - Bod záujmu - Tip na Výlet

Sinevirské jazero alias Morské oko, alebo Perla Zakarpatia v podvečer.

Nazývané tiež ako Morské oko alebo Perla Zakarpatska. Je najväčším jazerom v oblasti s rozlohou viac ako 5 ha a hĺbkou 20 metrov. Leží 987 m n.m. Je obľúbeným cieľom miestnych a zahraničných turistov. Na brehu je zakázané stanovať. Okolo jazera vedie chodník, popri brehu sú prístrešky a tiež plastika Ivana Brodyho zobrazujúca milencov Sini a Vira, ktorí vraj podľa legendy dali meno tomuto jazeru.

Články:

Fotogaléria:

22.01.2016 - MarkoLaky

Sinevirske jazero

22.05.2006 - Awia

Awia a Andre na plti na Sinevirskom Jazere. Škoda, že plť bola priviazaná...

22.05.2006 - Awia

Kým na západe sa v horách stretnete so značkou zákaz kempovať na Ukrajine je to presne naopak. V celej doline od Sineviru po Sinevirské jazero je mnoho takto upravených miest na kempovanie s ohniskom a prístreškom...

22.05.2006 - Awia

Sinevirské jazero

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Ukrajina
Región:Zakarpatská Oblasť
Typ:Jazero
Pridal:Awia 29.05.2006 (03:34)
Poloha:N 48.584 E 23.686
Približná poloha:nie
Čitatelia:22599
Nadmorská výška:987.0 m n.m.
Povrch:spevnená cesta

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Sinevirská polijana, UkrajinaDedina0.0 km S
2.Múzeum plťoplavby a zvozu dreva, UkrajinaMúzeum6.1 km J
3.Sedlo pod Kamjonkou, UkrajinaPriesmyk8.5 km JZ
4.Sinevir, UkrajinaDedina8.6 km JZ
5.Toruňský priesmyk, UkrajinaPriesmyk13.5 km S
6.Koločava, UkrajinaMesto16.6 km J
7.Koločava - Komsomoľsk - nová cesta (krásna šotolina), UkrajinaTrasa22.0 km J
8.Koliba Medveď, UkrajinaPenzión23.6 km S
9.Nemecká Mokrá (Komsomoľsk), UkrajinaDedina25.9 km JV
10.U Leva, UkrajinaKemping28.0 km Z

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »