Anketa:
Slnečný majer, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Slnečný majer je agroturisktické zariadenie, ktoré sa nachádza v obci Stebnícka Huta vzdialenej 13 km od Bardejova. Penzión ponúka celoročné ubytovanie v dvojposteľových izbách, apartmánoch, rodinných domčekoch a študentské ubytovanie.
Stebnícka Huta sa nachádza v nádhernom prostredí pohoria Nízke Beskydy, časti Busov, v nadmorskej výške 500 m. Klimatické pomery a konfigurácie členitosti terénov, či samotné očarujúce prírodné scenérie katastra obce v každom ročnom období vytvárajú veľmi vhodné podmienky pre trávenie voľného času na vidieku.
V tesnej blízkosti Slnečného majera je peší prechod do Poľska do obce Blechnarka a cca 6 km sú vzdialené Poľské kúpele Wysova.
V obci je vybudované lyžiarske stredisko. Svahy sú vhodné pre začiatočníkov aj pokročilých.
Z hrebeňa Suchý vrch je dostupné lyžiarske stredisko Regetovka. V meste Bardejov sa nachádzajú známe Bardejovské kúpele, kde sa využívajú rôzne liečivé metódy komplexnej balneoterapie.
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Prešovský Kraj |
Typ: | Penzión |
Pridal: | nitrox 25.06.2009 (10:23) |
Poloha: | N 49.400 E 21.245 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 11588 |
Nadmorská výška: | 500.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Vzdialenosť od Bardejova je približne 13 km po ceste I. a II. triedy
Adresa, Kontakt:
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Hrad Zborov, Slovensko | Hrad | 6.5 km JV |
2. | Drevený Kostolík ochrany Panny Márie, Jedlinka, Slovensko | Kostol | 9.2 km V |
3. | Indian (Polaris, Segway) APC Bardejov, Slovensko | Moto shop | 10.9 km J |
4. | Sabaraca Pub, Bardejov, Slovensko | Reštaurácia | 11.6 km J |
5. | Bardejov (UNESCO), Slovensko | Mesto | 12.1 km J |
6. | MX trať Bardejov - Komárov, Slovensko | Motokrosová trať | 13.9 km JV |
7. | Hervartov - Drevený kostol (UNESCO), Slovensko | Kostol | 17.3 km J |
8. | LVmoto.sk - motoshop, Slovensko | Moto shop | 19.2 km V |
9. | Kostol Sv. Jakuba Powrožnik, Poľsko | Kostol | 21.6 km Z |
10. | Sypanec, Bartošovce, Slovensko | Privát | 22.7 km J |

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!