ISSN 1336-6491 | Online: 3044 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29876
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17650)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Horský prejazd Szczyrk - Wisla, Poľsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Horský prejazd. Podobne ako náš Makov, všade ihličnany. Priemerne je tam stanovená 50 km rýchlosť, trošku vadia kanály v strede pruhu niektorých zátačiek, ale nový asfalt (žiaľ len na jednej strane, kde sú tie lepšie zátačky a to od severu). Ale ľúbilo sa mi to tam.

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Poľsko
Región:Južná časť
Typ:Priesmyk
Pridal:nevo 29.06.2010 (20:28)
Poloha:N 49.655 E 18.961
Približná poloha:nie
Čitatelia:9145
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Trasa: Istebna - Wisla - Zywiec, PoľskoTrasa3.7 km S
2.Letné sídlo Poľských prezidentov, PoľskoZaujímavosť5.6 km JZ
3.Trojmedzie, ČeskoZaujímavosť17.2 km JZ
4.Eiffelova veža, Svrčinovec, SlovenskoVeža22.3 km JZ
5.Penzión HM, SlovenskoPenzión23.8 km J
6.Góra Żar - nádrž na kopci a vyhliadka, PoľskoVyhliadka24.0 km SV
7.Kysucké kamenné gule v Megonkách, SlovenskoPrírodný úkaz24.6 km JZ
8.Penzión Gájuz, Oščadnica, SlovenskoPenzión25.3 km J
9.Kempovacie miesto, Kocierz Moszczanicki, PoľskoMiesto pre stan / bivak26.2 km SV
10.Privát Kucharčíková, SlovenskoPrivát27.1 km J

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »