Anketa:
BIKERS CENTRUM SLOVAKIA, Trnava, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
Bikers Centrum Slovakia: predaj a servis značkových motocyklov, príslušenstva, oblečenia,tuning motocyklov.
Články:
- Nástenné Kalendáre Motoride 2013 dostupné už aj vo vybraných Motoshopoch na celom Slovensku
- Otváranie sezóny Slovenska 2015 - Západ a východ
- Yamaha Tour 2017 v Bikerscentrum Trnava už od najbližšej stredy 31. 5.
- Výpredaj motocyklov v Bikerscentre Trnava za bezkonkurenčné ceny!
Fotogaléria:
13.04.2008 - Cacao

13.04.2008 - Cacao

13.04.2008 - Cacao

13.04.2008 - Cacao

13.04.2008 - Cacao

13.04.2008 - Cacao

13.04.2008 - Cacao

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Trnavský Kraj |
Typ: | Moto shop |
Pridal: | motopejo 30.07.2010 (22:49) |
Poloha: | N 48.361 E 17.605 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 20026 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
BIKERS CENTRUM SLOVAKIA, s.r.o.
Nitrianska 30
91701, Trnava
Telefón: 033 - 55 - 12 - 161
Fax: 033 - 55 - 12 - 161
Web: www.bikerscentrum.sk/
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | BCS Caffe & Restaurant, Slovensko | Reštaurácia | 0.1 km SZ |
2. | Penzión PICASSO, Trnava, Slovensko | Penzión | 1.6 km SZ |
3. | Plzeňský dvor Trnava, Slovensko | Reštaurácia | 1.6 km SZ |
4. | Auto-Moto Trade, Slovensko | Moto shop | 9.3 km SV |
5. | Múzeum holokaustu v Seredi, Slovensko | Múzeum | 11.9 km JV |
6. | Motoshop motostyle.sk, Slovensko | Moto shop | 12.1 km JV |
7. | Predajňa Motokombinézy.sk, Slovensko | Moto shop | 12.9 km JV |
8. | MX trať Vinohrady nad Váhom, Slovensko | Motokrosová trať | 13.0 km JV |
9. | Camping pri Váhu, Sereď, Slovensko | Kemping | 13.4 km JV |
10. | MX trať Čataj, Slovensko | Motokrosová trať | 13.8 km JZ |
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!