ISSN 1336-6491 | Online: 2323 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Stockholm - Turistické Informačné Centrum, Švédsko - Bod záujmu - Tip na Výlet

FaDe s "hŕstkou" letákov a brožúr, vľavo to presklenné je Turistické Informačné Centrum

Hlavné Turistické Infomačné Centrum sa v Stockholme narozdiel od Osla nachádza na takpovediac hlavnom námestí zvanom Kungsträdgarden, v pešej zóne. Okrem mapiek Stockholmu sa v ňom nachádzajú desiatky propagačných materiálov týkajúcich sa nielen Stockholmu ale aj celého Švédska a jednotlivých krajov.

Znovu odporúčam v prvom rade brožúrku, alebo lepšie povedané skôr až časopis "Camping in Sweden" kde sa okrem zoznamu všetkých kepmingov vo Švédsku a ich popisu nachádza aj mapa celého Švédska. Po dôkladnom poprezeraní všetkých možných letákov a brožúrok sa dajú nájsť aj mapy jednotlivých krajov a aj mapa okolia Stockholmu.

V brožúrkach o vyhliadkach loďou alebo poschodovým autobusom sa nachádzajú zjednodušené mapky Stockholmu s nákresmi významných historických ale aj moderných budov.

What's On Stockholm je brožúrka o kultúrnych podujatiach v Stockholme v ktorej je na poslednej strane tiež mapka centra Stockholmu a Stockholm Guide obsahuje veľa užitočných informácií o Stockholme vrátane mapky centra. Brožúrok a letákov je tu naozaj strašne veľa, treba si nájsť čo kto potrebuje (viď. foto) :o)))

Galéria:

Spomínané Divadlo na ulici Strömgatan
Námestie Kungsträdgarden, vľavo od fontány je Informačné Centrum
Stockholmská radnica

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Švédsko
Región:Stockholm
Typ:Mesto
Pridal:FaDe 02.08.2006 (00:49)
Poloha:N 59.332 E 18.070
Približná poloha:nie
Čitatelia:15105
Povrch:asfalt

Prístup:

Ufff tak toto bude náročné opísať, ako sa k Informačnému Centru dostať...



Z diaľnice E20 sledovať výjazd Stockholm Centrum, po prejdení automatického kamerového mýta (nezastavuje sa) sa stále držíme smer Centrum. Ideme popri vode po "Norr Mälarstrand" obchádzame veľkú tehlovú budovu - radnicu, prejdeme most, podjazd pod železničnou traťou. Prídeme na komplikovanú križovatku, držíme sa smer "Östermalm" alebo "Skeppsholmen". Pokračujeme po ulici "Strömgatan" a keď budeme mať po ľavej strane historickú budovu Divadla niekde v blízkosti zaparkujeme. A ideme pešo smerom od vody do centra mesta. Po ľavej strane veľkého námestia s parkom a fontánou sa nachádza Informačné Centrum.



Druhou možnosťou je pokračovať po "Strömgatan" a za divadlom a námestím odbočiť na prvej možnej ulici doľava na "Kungsträdgardsgatan" obísť námestie po pravej strane a za námestím odbočiť doľava na "Hamngatan" a niekde zaparkovať. Turistické Informačné Centrum sa totižto nachádza na okraji námestia ďalej od vody čiže od "Strömgatan" a Divadla je to ešte asi 5 min. cesty pešo po námestí. Takto námestie obídeme a sme prakticky skoro pri Infromačnom Centre.



Najlepšie je však navštíviť túto stránku stiahnuť si Stockholm Guide v .pdf formáte a na predposlednej strane je mapka centra Stockholmu s vyznačenými Informačnými Centrami.



Zobrazenie Turistického Informačného Centra na mape Stockholmu.


Adresa, Kontakt:

Viacej Infomácii v článku: Nórsko - Švédsko, Oslo - Štokholm v časti o Stockholme.



www.stockholmtown.se

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Vasamuseet - Stockholm, ŠvédskoMúzeum1.3 km V
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »