Anketa:
Bartko, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Ubytovanie Bartko sa nachádza v Spišskej Novej Vsi časť Novoveská Huta na okraji lesa na hranici národného parku Slovenský raj. Ubytovanie je vhodným prostredím na trávenie letnej i zimnej dovolenky.
V lete je možnosť peších túr do roklín Slovenského raja, cyklotúr po blízkom okolí a návšteva ZOO a kúpaliska v Spišskej Novej Vsi, priehrady Dedinky ako aj termálnych kúpalísk Vrbov a AquaCity Poprad. V zime je možnosť lyžovania v blízkom lyžiarskom stredisku Spišská Nová Ves-Rittenberg (2 km) a v lyžiarskych strediskách Plejsy (30 km), Levočská dolina (20 km), Mlynky (25 km) a Vysoké Tatry (40 km).
Objekt je vhodným východiskom na výlety za poznávaním historických pamiatok Spiša (Markušovce, Levoča, Spišský hrad) do Dobšinskej ľadovej jaskyne a Vysokých Tatier.
- - 2 samostatné izby s vlastným sociálnym zariadením (umývadlo, sprchovací kút, WC) (2/3+1)
- - spoločenská miestnosť s TV-SAT, posedením, vybavenou kuchynskou časťou (sklokeramická varná doska, elektrická rúra, chladnička, mikrovlnka, umývačka riadu, rýchlovarná kanvica, jedálenský stôl) s východom na krytú terasu
- - miestnosť na odkladanie bicyklov a lyží
- - záhradné posedenie s grilom
- - krytá terasa s posedením pri jazierku
- - posedenie s ohniskom
- - možnosť stravovania v reštaurácii 500 m od objektu
- - bezplatné WiFi pripojenie na internet
- - bezplatné parkovanie áut v uzavretom dvore
- - ústredné kúrenie
- - celoročná prevádzka
Ubytovanie sa nachádza v tichej časti obce a je vhodné pre rodiny s deťmi a ľudí vyhľadávajúcich kľud a pokoj.
Ubytovaným hosťom ponúkame bezplatnú pomoc pri plánovaní túr a výletov do okolia a zabezpečenie dopravy a horských bicyklov za poplatok.
Cena ubytovania za osobu na noc v sezóne od 8,50 € a mimo sezóny dohodou.
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Košický Kraj |
Typ: | Penzión |
Pridal: | hutnan 30.06.2011 (21:39) |
Poloha: | N 48.902 E 20.514 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 8579 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
V Spišskej Novej Vsi, na veľkej križovatke, smerujte na Rožňavu, v Novoveskej Hute odbočte na prvej odbočke do prava, prejdite okolo krčmy po pravej strane, pokračujte rovno, od krčmy to je asi 70 metrov, veľký žltý dom na pravej strane...šťastnú cestu.
Adresa, Kontakt:
++421-907-304262
++421-908-260227
Rybničná 9141/25
053 31 Novoveská Huta
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Kostol Nanebovzatia Panny Márie (najvyššia kostolná veža na Slovensku), Spišská Nová Ves, Slovensko | Kostol | 6.0 km SV |
2. | Tomášovský výhľad, Slovensko | Prírodný úkaz | 6.5 km SZ |
3. | Kaštieľ a letohrádok Dardanely, Markušovce, Slovensko | Pamiatka | 8.1 km V |
4. | Odkalisko, Markušovce, Slovensko | Zaujímavosť | 9.5 km V |
5. | Markušovský skalný hríb, Slovensko | Prírodný úkaz | 9.9 km V |
6. | Palcmanská Maša, Slovensko | Jazero | 10.8 km JZ |
7. | Privát v raji, Slovensko | Privát | 11.0 km SZ |
8. | Hnilecké krkaháje, Slovensko | Trasa | 11.0 km J |
9. | Lučenec - Levoča, Slovensko | Trasa | 12.1 km J |
10. | Dobšinský kopec, Slovensko | Priesmyk | 12.4 km JZ |
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!