Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1555 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29713
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17571)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12142)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia (12)

Dobšinský kopec, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Honda CBF 250 na Dobšinskom kopci

Známy Dobšinský kopec, obľúbená trasa nielen Rožňavských motorkárov. Jazdia sa tu aj preteky dovrchu.

  • Dĺžka trate 6.810 m
  • Minimálna šírka 7 m
  • Nadmorská výška Štartu 461 m.n.m
  • Nadmorská výška Cieľa 858 m.n.m
  • Výškový rozdiel 397 m
  • Priemerné stúpanie 5,8 %
  • Počet zákrut 30

Dobšinský kopec je skôr rýchly, s dlhšími a tiahlejšími zákrutami. Kvalita asfaltu je na dobrej úrovni. Cesta je na celom úseku obojsmerná. Na vrchu je prístrešok na oddych s výhľadom na Slovenské Rudohorie.

Články:

Fotogaléria:

18.06.2017 - Awia

Dobšinský kopec - Jazda za zosnulých motorkárov 2017

18.06.2017 - Awia

Dobšinský kopec - Jazda za zosnulých motorkárov 2017

18.06.2017 - Awia

Dobšinský kopec - Jazda za zosnulých motorkárov 2017

18.06.2017 - Awia

Dobšinský kopec - Jazda za zosnulých motorkárov 2017

17.10.2016 - Marek333

Dobšinský kopec

17.06.2015 - stuntsrider

Dobšinský kopec

15.06.2015 - Awia

Cestou na Šturec cez Dobšinský kopec - 11. jazda za zosnulých motorkárov 2015

15.06.2015 - Awia

Cestou na Šturec cez Dobšinský kopec - 11. jazda za zosnulých motorkárov 2015

08.07.2006 - Herghott

Honda CBF 250 na Dobšinskom kopci

08.07.2006 - Herghott

Honda CBF 250 na Dobšinskom kopci

03.06.2003 - Awia

Bedo a VTR...

03.06.2003 - Awia

Awia a CBR na Dobšinskom kopci...

03.06.2003 - Awia

Awia (CBR) a bedo (VTR) na Dobšinskom kopci...

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Priesmyk
Pridal:Awia 13.07.2006 (02:30)
Poloha:N 48.831 E 20.384
Približná poloha:nie
Čitatelia:25351
Nadmorská výška:858.0 m n.m.
Povrch:asfalt
Dĺžka trasy:6.8 km
Prevýšenie trasy:397 m

Prístup:

Z Rožňavy odbočte na cestu na Poprad.

Adresa, Kontakt:

www.dobsina.sk/dobsinskykopec/

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Palcmanská Maša, SlovenskoJazero3.6 km S
2.Penzión Šafran - Stratená, SlovenskoPenzión5.1 km SZ
3.Penzión Borovica, Stratená, SlovenskoPenzión5.6 km SZ
4.Stratenský kaňon - Stará cesta medzi Dobšinskou ľadovou jaskyňou a dedinkou Stratená, SlovenskoZaujímavosť6.5 km SZ
5.Dobšinská ľadová jaskyňa (UNESCO), SlovenskoPrírodný úkaz7.6 km SZ
6.Hnilecké krkaháje, SlovenskoTrasa8.0 km V
7.Lučenec - Levoča, SlovenskoTrasa8.3 km JV
8.Hrabušice - sedlo Kopanec 987 m - Stratená, SlovenskoTrasa10.7 km SZ
9.Horský Hotel Pusté Pole, SlovenskoHotel12.4 km SZ
10.Bartko, SlovenskoPenzión12.4 km SV
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »