Anketa:
Dobšinský kopec, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Známy Dobšinský kopec, obľúbená trasa nielen Rožňavských motorkárov. Jazdia sa tu aj preteky dovrchu.
- Dĺžka trate 6.810 m
- Minimálna šírka 7 m
- Nadmorská výška Štartu 461 m.n.m
- Nadmorská výška Cieľa 858 m.n.m
- Výškový rozdiel 397 m
- Priemerné stúpanie 5,8 %
- Počet zákrut 30
Dobšinský kopec je skôr rýchly, s dlhšími a tiahlejšími zákrutami. Kvalita asfaltu je na dobrej úrovni. Cesta je na celom úseku obojsmerná. Na vrchu je prístrešok na oddych s výhľadom na Slovenské Rudohorie.
Články:
- Betliar, Dobšiná, Dobšinská Ľadová jaskyňa
- Košice - Budapešť
- Spoznaj krásy Slovenska 2011
- Tisíc slovenských bryndzovohaluškových
- Pozvánka: 12. Motoride stretko, 16. - 18. 8. 2013, jazero Izra, Slanské vrchy
- Pozvánka: 13. Stretnutie motoride-ákov - Motoride Tour 2014, 15. - 17. 8. 2014, Teplý vrch
- 13. Motoride Stretko - Motoride Tour 2014 - Teplý vrch
- 11. jazda za zosnulých motorkárov 2015 v zmenenom formáte
- Dobšinský kopec 2015
- Motodovolenka 2016 – „Slovenské východňáre“
- Report: Jazda za zosnulých motorkárov 2017
- Krížom-krážom po Slovensku na CB500X
Fotogaléria:
18.06.2017 - Awia

18.06.2017 - Awia

18.06.2017 - Awia

18.06.2017 - Awia

17.10.2016 - Marek333

17.06.2015 - stuntsrider

15.06.2015 - Awia

15.06.2015 - Awia

08.07.2006 - Herghott

08.07.2006 - Herghott

03.06.2003 - Awia

03.06.2003 - Awia

03.06.2003 - Awia

Detaily:
Stiahni si bod:
LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programyKML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Stiahni si trasu:
GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google EarthKrajina: | Slovensko |
Región: | Košický Kraj |
Typ: | Priesmyk |
Pridal: | Awia 13.07.2006 (02:30) |
Poloha: | N 48.831 E 20.384 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 25351 |
Nadmorská výška: | 858.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Dĺžka trasy: | 6.8 km |
Prevýšenie trasy: | 397 m |
Prístup:
Z Rožňavy odbočte na cestu na Poprad.
Adresa, Kontakt:
www.dobsina.sk/dobsinskykopec/
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Výškový profil trasy:
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Palcmanská Maša, Slovensko | Jazero | 3.6 km S |
2. | Penzión Šafran - Stratená, Slovensko | Penzión | 5.1 km SZ |
3. | Penzión Borovica, Stratená, Slovensko | Penzión | 5.6 km SZ |
4. | Stratenský kaňon - Stará cesta medzi Dobšinskou ľadovou jaskyňou a dedinkou Stratená, Slovensko | Zaujímavosť | 6.5 km SZ |
5. | Dobšinská ľadová jaskyňa (UNESCO), Slovensko | Prírodný úkaz | 7.6 km SZ |
6. | Hnilecké krkaháje, Slovensko | Trasa | 8.0 km V |
7. | Lučenec - Levoča, Slovensko | Trasa | 8.3 km JV |
8. | Hrabušice - sedlo Kopanec 987 m - Stratená, Slovensko | Trasa | 10.7 km SZ |
9. | Horský Hotel Pusté Pole, Slovensko | Hotel | 12.4 km SZ |
10. | Bartko, Slovensko | Penzión | 12.4 km SV |

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!