Anketa:
Easy rider restaurant & bar, Slovensko - Bod záujmu - Jedlo
Easy rider restaurant & bar má nezameniteľný interiér pripomínajúcich USA bary 60tych rokov, dekorovaný vzácnou rozsiahlou zbierkou kovových modelov motoriek v štýle chopper a cruiser. V easy rider-i si môžete vychutnať vynikajúce raňajkové špeciality ako Eggs Benedict, palacinky s javorovým sirupom, pečieme vlastné croissanty, pripravujeme hamburgery podľa vlastných receptúr, na výber máme viac ako 10 druhov jedinečných omáčok. Za zmienku stoja aj naše kuracie krídla v medovo-horčicovej glazúre, chrumkavé Kentucky Wings, šťavnaté 600g rebrá a v neposlednej rade vynikajúce steaky a tatársky biftek.
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Bratislavský Kraj |
Typ: | Reštaurácia |
Pridal: | Mishko 05.11.2011 (10:45) |
Poloha: | N 48.165 E 17.131 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 8497 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Vchod do reštaurácie sa nachádza na Kutuzovovej ulici oproti MO SR. Sme asi 1km od Polus-u.
Adresa, Kontakt:
Kutuzovova 11, 831 03 Bratislava - Nové Mesto
tel: 02 / 555 68 595
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | CityRider predajňa, Slovensko | Moto shop | 1.1 km V |
2. | Predajňa Buldog, Bratislava, Slovensko | Moto shop | 1.6 km JV |
3. | Motocorse Bratislava (Triumph, MV Agusta, Gilera, Gas Gas, Derbi), Slovensko | Moto shop | 1.7 km V |
4. | Múzeum dopravy Bratislava, Slovensko | Múzeum | 2.1 km JZ |
5. | Design Factory, Bratislava, Slovensko | Múzeum | 2.3 km J |
6. | Pamätník Slavín (Bratislava), Slovensko | Pamiatka | 2.6 km JZ |
7. | Stará tržnica, Bratislava, Slovensko | Pamiatka | 2.7 km JZ |
8. | Bistro Samovar Bratislava, Slovensko | Reštaurácia | 2.8 km V |
9. | Cafe Kastelán, Slovensko | Občerstvenie | 3.1 km JZ |
10. | ZRUŠENÉ FMoto, Bratislava, Slovensko | Moto shop | 3.1 km V |

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!