Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1760 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29831
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17628)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12203)

Seriál článkov: Dakar 2010

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 19.

20.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5534 [Šport - Rally]

-

Video: To najlepšie z Dakaru 2010

Organizátori rally Dakar pripravili súbor tých najkrajších záberov z tohtoročnej rally. Okrem toho si môžte v tomto článku pozrieť aj najkrajšie zábery z jednotlivých etáp.

 

18.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4257 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 v cieli, krátky súhrn

Druhý ročník latinsko-americkej rally Dakar už skončil. Cieľa rally sa dočkalo 88 motorkárov, 14 štvorkolkárov, 57 posádok automobilov a 28 posádok kamiónov.

 

16.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5273 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 14.etapa, Santa Rosa - Buenos Aires. Števo celkovo trinásty!

Posledných 707 kilometrov dnes čakalo jazdcov na ceste do cieľa rally Dakar. Meraný úsek meral 206 kilometrov.

 

15.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3983 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 13.etapa, San Rafael - Santa Rosa. Števo sedemnásty

Predposledná etapa tohtoročnej rally Dakar merala 725 kilometrov z toho 368 kilometrov bolo meraných. Dnes mali jazdci hádam poslednú šancu nejako väznejšie zmeniť svoje postavenie v rebríčku.

 

14.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4328 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 12.etapa, San Juan - San Rafael. Števo tesne za Top10 !

Jazdcov dnes čakala najdlhšia etapa v tomto ročníku rally Dakar. Celkovo mala etapa 796 kilometrov z toho 476 bolo meraných. Meraný úsek bol ale sčasti predelený presunom po asfalte.

 

13.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4110 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 11. etapa, Santiago - San Juan. Števo dvanásty!

Jazdci dnes opustili Čile a vrátili sa do Argentíny. Počas dnešnej jedenástej etapy museli motorkári prejsť 434 kilometrov. S časom si to rozdali na meranom úseku dlhom 220 kilometrov. Doplnené info KM-Racing

 

12.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4373 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 10.etapa, La Serena - Santiago. Števo Svitko šestnásty

Jazdci sa dnes rozlúčili s púšťou Atacama a privítali ich technické pasáže na cestičkách v horách. Celkovo prešli 586 kilometrov z ktorých bolo 238 meraných.

 

11.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4012 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 9.etapa Copiapo - La Serena. Števo celkovo štrnásty!

Dnešnú etapu postihlo skracovanie. Jazdci prešli 354 kilometrov ale iba 170 bolo meraných. Zmena bola zapríčinená častými hmlami v okolí Copiapa.

 

10.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4975 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 8. etapa - Antofagasta - Copiapo, Štefan Svitko desiaty!

Dnes jazdci prešli 588 kilometrov, vrátane 472 kilometrového meraného úseku. Jazdci boli odpočinutý a tak si jazdu snáď aspoň trochu užili.

 

08.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6426 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 7. etapa - Iquique - Antofagasta, Ivan Jakeš odstúpil

Dnes jazdcov čakalo 641 kilometrov a najdlhší meraný úsek tohto ročníka o dĺžke 600 kilometrov.

 

07.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4242 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 6. etapa - Antofagasta - Iquique, Ivan dnes šiesty!

Dnes jazdci prekonali ďalších 598 kilometrov. Naháňačka s časom pokračovala na úseku dlhom 418 kilometrov. Rýchlostná skúška bola zakončená veľkým klesaním s prevýšením okolo 800 metrov na piesočnatom úseku dlhom približne 3 kilometre.

 

06.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4406 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 5. etapa – Copiapo – Antofagasta, Naši v prvej pätnástke!

Dnešná, druhá najdlhšia, rýchlostná skúška 32. ročníka rally Dakar, dokonale preverila fyzickú aj psychickú výdrž jazdcov. Etapa sa niesla v striedaní rýchlych úsekov a pomalých úsekov s balvanmi. Počas etapy jazdci museli takisto bojovať s extrémne sypkým podkladom zvaným „fesh-fesh“ a mnohými ďalšími nástrahami prírody.

 

05.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4149 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 4. etapa - Fiambala - Copiapo

Dnes jazdci prešli naprieč Andami a hranicou medzi Argentínou a Čile, v nadmorskej výške viac ako 4000 metrov. Jazdci mali možnosť vyskúšať si svoje zručnosti v piesku, tak isto aj nastavenia motorky, pred tým než sa vydajú do najvyprahnutejšej púšte sveta, do púšte Atacama.

 

04.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4041 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 3. etapa - La Rioja - Fiambala

Po prvý krát, v tomto ročníku rally Dakar, sa súťažne stretli na jednej trati všetky kategórie súťažiacich. 441 kilometrov začalo 259 km dlhou spojovačkou a následným 182 km meraným úsekom, najkratším v tohtoročnej sérii. Súťažiaci sa museli popasovať s piesočnými dunami, no snáď ich potešilo to, že bivak vo Fiambale bol priamo v cieli etapy.

 

03.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4584 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 2. etapa – Cordoba – La Rioja (Upravené info)

Dnes jazdcom na motorkách a štvorkolkách naservírovali 626 kilometrov, z toho 294 km bol meraný úsek. Etapy boli tak isto ako včera rozdelené pre moto/quad a iná trasa pre autá. Terén však bol pre všetkých rovnaký. Išlo sa sčasti po trasách WRC, takže o drsné skalnaté cesty nebola núdza.

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »