ISSN 1336-6491 | Online: 2229 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)

Seriál článkov: ISDE - Šesťdňová 2015

Zobrazujem články 16 až 30 z cekového počtu: 23.

03.08.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8208 [Šport - Šesťdňová]

-

Ako vznikla Medzinárodná motocyklová šesťdňová - Historické fotografie 1913 - 1931

Šesťdňová je jedno z najstarších motoristických pretekov vôbec a tohto roku sa dočká už 90.-teho ročníka. Prinášame vám historické fotografie zo začiatkov tohto športu.

 

01.07.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12580 [Šport - Šesťdňová]

-

Šesťdňová Košice 2015 - Jaroslav Katriňák otestoval trate

ISDE 2015 Košice vypukne už o dva mesiace. Jaro Katriňák si v uplynulých dňoch prešiel niektoré trasy, ktoré organizátori vytýčili pre pretekárov svetovej špičky. Prinášame niekoľko rozhovorov s Jarom i riaditeľom pretekov Petrom Lazarom.

 

30.06.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7754 [Bleskovky - Novinky]

-

KTM EXC Sixdays 2015 v Slovenských farbách

Ako dobre vieme tohtoročná šesťdňová sa bude jazdiť na Slovensku. Značka KTM každý rok pripraví limitovanú edíciu EXC modelov vo farbách Šesťdňovej. Prvé kusy už dorazili k dealerom.

 

22.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6756 [Šport - Šesťdňová]

-

Šesťdňová Košice 2015 - Števo Svitko, líder SK tímu otestoval trať

Motocyklová olympiáda, či majstrovstvá sveta enduro tímov. To sú prívlastky, ktoré sú s touto súťažou spájané už temer od jej vzniku v roku 1913. 90. ročník sa bude konať na Slovensku a lídrom nášho trophy tímu bude Štefan Svitko.

 

25.03.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6783 [Šport - Šesťdňová]

-

Šesťdňová v Košiciach 2015 pozná predbežné štartové pole

Pripravovaná Šesťdňová motocyklová súťaž – ISDE 2015, ktorá sa uskutoční od 7. do 12. septembra v Košiciach a ich okolí pozná už svoje predbežné štartové pole.

 

11.11.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4998 [Šport - Enduro]

-

ISDE 2015 SLOVENSKO, Košice – úspešná prezentácia v Argentíne

V týchto dňoch sa vrátila výprava ISDE 2015, reprezentovaná Slovenskou motocyklovo federáciou a organizátormi budúcoročného Medzinárodnej motocyklovej šesťdňovej súťaže ISDE 2015 sa vrátila so svojej misie v Argentíne, kde jej členovia prezentovali pripravenosť a potenciál tejto športovej udalosti, ktorá sa uskutoční na Slovensku po piaty krát, tento krát v Košiciach v dňoch 7. do 12 septembra 2015.

 

31.10.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 35198 [Šport - Enduro]

-

Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž, Košice 2015

Slovenská motocyklová federácia úspešnou kandidatúrou získala práva na usporiadanie jedného z najprestížnejších motocyklových podujatí na svete - FIM Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže Enduro - International Six Days Enduro (ISDE).

 

22.09.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8301 [Šport - Enduro]

-

Potvrdené - 90. ročník Šesťdňovej - ISDE 2015 bude v Košiciach!

Slovenská motocyklová federácia prijala výzvu na organizáciu jedného z najprestížnejších motocyklových podujatí na svete - FIM Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže Enduro (ISDE).

 

| 1 2 | Nasledujúce

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »