Anketa:
Šesťdňová v Košiciach 2015 pozná predbežné štartové pole
ZdieľaťPridané: 25.03.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6780 [Šport - Šesťdňová]
Pripravovaná Šesťdňová motocyklová súťaž – ISDE 2015, ktorá sa uskutoční od 7. do 12. septembra v Košiciach a ich okolí pozná už svoje predbežné štartové pole.
Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: ISDE - Šesťdňová 2015 | Nasledujúci
![]() |
Jednotlivé motocyklové federácie združené v Medzinárodnej motocyklovej federácii (FIM) mali povinnosť do 15. februára oznámiť svoje nominácie a organizátor svoje právo akceptácie alebo odmietnutia týchto prihlášok uplatnil práve v týchto dňoch. A keďže záujem bol väčší než plánovaná kapacita tratí, muselo sa i škrtať. I tak je akceptovaný počet tímov a jazdcov vyšší než sa pôvodne očakávalo, čím sa vyšlo v ústrety práve extrémnemu záujmu o štart v Košiciach.
Na predbežnom zozname tak figuruje 548 jazdcov z 32 krajín sveta, pričom finálne mená sa dozvieme 6 týždňov pred konaním podujatia, kedy je ďalšie z kôl uzávierok, ktoré už predpokladá i menné nominácie jednotlivých národných federácií.
Je potešiteľné, že najväčšie zastúpenia má práve Slovensko, ktoré bude reprezentovať až 49 jazdcov.
Nasleduje Švédsko (34 jazdcov), Česko, Fínsko, Francúzsko, Taliansko, USA a Veľká Británia (všetci v zastúpení 31 jazdcov). Medzi najvzdialenejšie, či najexotickejšie krajiny v štartovom poli patrí Austrália, Južná Afrika, Venezuela, Čile, či Spojené arabské emiráty.
V najprestížnejšej World Trophy sa predstaví 24 národných tímov, o Junior Trophy zabojuje 19 tímov a medzi ženami bude súperiť o Women Trophy 8 tímov. Slovensko plánuje obsadiť všetky tri hlavné súťaže ISDE 2015. Program je samozrejme doplnený už tradične o súboje klubových družstiev.
Pridané: 25.03.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: ISDE - Šesťdňová 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž, Košice 2015 - Redakcia
- Šesťdňová Košice 2015 - 2. deň - Foto a Video Enduro testov Baška a Vyšný Medzev - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - 1. deň smolný pre slovenský ženský tím - Awia
- Šesťdňová 2015 - FIM rozhodla o návrate vylúčených jazdcov - 5. deň - foto + video z Kojšova a Jahodnej - Awia
- Šesťdňová 2015 - 6. deň - Záverečný motokros - Kechnec + protest Austrálčanov na stupni víťazov - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - mapy trás a itineráre - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - 3. deň - 8 TOP jazdcov zablúdilo - Foto + video enduro test Jahodná - Awia
- Potvrdené - 90. ročník Šesťdňovej - ISDE 2015 bude v Košiciach! - Redakcia
- Celý enduro svet je už v Košiciach - Šesťdňová Košice 2015 paddock a prebierky - Awia
- KTM EXC Sixdays 2015 v Slovenských farbách - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!