Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1187 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29729
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17579)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12150)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž, Košice 2015

 Zdieľať

Pridané: 31.10.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 35190 [Šport - Enduro]

Slovenská motocyklová federácia úspešnou kandidatúrou získala práva na usporiadanie jedného z najprestížnejších motocyklových podujatí na svete - FIM Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže Enduro - International Six Days Enduro (ISDE).

Veľkolepé motocyklové podujatie, ktoré sa každý rok uskutočňuje v inej hostiteľskej krajine vzbudzuje už od roku 1913 obrovský záujem medzi profesionálnymi jazdcami a fanúšikmi enduro pretekov.

V septembri 2015 sa po desiatich rokoch šesťdňová vráti na Slovensko, aby tu oslávila svoj jubilejný 90. ročník. Po tradičnej bašte šesťdňovej na Slovensku - Považskej Bystrici, kde sa táto súťaž konala v rokoch 1977, 1982, 1991 a 2005, preberú štafetu Košice. Tu sa organizátorskej taktovky spolu so SMF ujímajú SC Enduro klub Košice, Mesto Košice a Progress Promotion Košice.

Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž, Košice 2015

Pod patronátom Medzinárodnej motocyklovej federácie (FIM) privíta metropola východu vyše 450 jazdcov z viac ako 30 krajín sveta. Košice, ako druhé najväčšie mesto Slovenska, úspešne zvláda výzvy na organizovanie veľkých svetových podujatí akými sú a boli MS v ľadovom hokeji, projekt EHMK, či každoročný Medzinárodný maratón mieru. Mesto tak v podobe ISDE dostáva ďalšiu príležitosť ukázať svoju dynamiku, výnimočnú atmosféru, krásu a schopnosť prilákať návštevníkov zo Slovenska i zahraničia. A nie sú to len Košice, ale aj širší región východu Slovenska, ktorý má čo ponúknuť. Jazdiť sa bude od maďarských hraníc po Jasov, či Gelnicu, najvyšším bodom na trati bude Kojšovská hol'a (1.246 m.n.m.) a zelené, zalesnené prostredie v kopcovitom teréne bude určite lákadlom pre jazdcov z celého sveta. Záverečný motokros sa bude konať na motokrosovej dráhe v obci Kechnec, južne od Košíc.

Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž, Košice 2015

Okrem špičkových enduro tratí pripravujú organizátori kvalitné zázemie a veľkoryso koncipovaný Paddock. Pre fanúšikov a návštevníkov bohatý sprievodný program spojený s poznávaním mesta a celého regiónu. Viac o pretekoch, programe a súťažných tímoch aj na www.fim-isde2015.com.

Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž, Košice 2015

Včera, 30.10. 2014, sa päť členná slovenská výprava na čele s prezidentom Slovenskej motocyklovej federácie Petrom Smižíkom, vydáva na cestu do Argentíny, aby priamo v dejisku 89. ročníka ISDE v San Juane pozvala celý enduro svet na Slovensko a do Košíc.

Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž, Košice 2015

Zdroj: SMF

Pridané: 31.10.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »