Anketa:
Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž, Košice 2015
ZdieľaťPridané: 31.10.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 35190 [Šport - Enduro]
Slovenská motocyklová federácia úspešnou kandidatúrou získala práva na usporiadanie jedného z najprestížnejších motocyklových podujatí na svete - FIM Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže Enduro - International Six Days Enduro (ISDE).
Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: ISDE - Šesťdňová 2015 | Nasledujúci
![]() |
Veľkolepé motocyklové podujatie, ktoré sa každý rok uskutočňuje v inej hostiteľskej krajine vzbudzuje už od roku 1913 obrovský záujem medzi profesionálnymi jazdcami a fanúšikmi enduro pretekov.
![]() |
V septembri 2015 sa po desiatich rokoch šesťdňová vráti na Slovensko, aby tu oslávila svoj jubilejný 90. ročník. Po tradičnej bašte šesťdňovej na Slovensku - Považskej Bystrici, kde sa táto súťaž konala v rokoch 1977, 1982, 1991 a 2005, preberú štafetu Košice. Tu sa organizátorskej taktovky spolu so SMF ujímajú SC Enduro klub Košice, Mesto Košice a Progress Promotion Košice.
Pod patronátom Medzinárodnej motocyklovej federácie (FIM) privíta metropola východu vyše 450 jazdcov z viac ako 30 krajín sveta. Košice, ako druhé najväčšie mesto Slovenska, úspešne zvláda výzvy na organizovanie veľkých svetových podujatí akými sú a boli MS v ľadovom hokeji, projekt EHMK, či každoročný Medzinárodný maratón mieru. Mesto tak v podobe ISDE dostáva ďalšiu príležitosť ukázať svoju dynamiku, výnimočnú atmosféru, krásu a schopnosť prilákať návštevníkov zo Slovenska i zahraničia. A nie sú to len Košice, ale aj širší región východu Slovenska, ktorý má čo ponúknuť. Jazdiť sa bude od maďarských hraníc po Jasov, či Gelnicu, najvyšším bodom na trati bude Kojšovská hol'a (1.246 m.n.m.) a zelené, zalesnené prostredie v kopcovitom teréne bude určite lákadlom pre jazdcov z celého sveta. Záverečný motokros sa bude konať na motokrosovej dráhe v obci Kechnec, južne od Košíc.
Okrem špičkových enduro tratí pripravujú organizátori kvalitné zázemie a veľkoryso koncipovaný Paddock. Pre fanúšikov a návštevníkov bohatý sprievodný program spojený s poznávaním mesta a celého regiónu. Viac o pretekoch, programe a súťažných tímoch aj na www.fim-isde2015.com.
Včera, 30.10. 2014, sa päť členná slovenská výprava na čele s prezidentom Slovenskej motocyklovej federácie Petrom Smižíkom, vydáva na cestu do Argentíny, aby priamo v dejisku 89. ročníka ISDE v San Juane pozvala celý enduro svet na Slovensko a do Košíc.
Zdroj: SMF
Pridané: 31.10.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: ISDE - Šesťdňová 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Potvrdené - 90. ročník Šesťdňovej - ISDE 2015 bude v Košiciach! - Redakcia
- Pozvánka: OTVÁRACÍ CEREMONIÁL - 90. ročník FIM Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž - Redakcia
- Šesťdňová v Košiciach 2015 pozná predbežné štartové pole - Redakcia
- Pozvánka: Alpe Adria + MM SR v endure v Košiciach - príprava na ISDE 2015 - Redakcia
- Šesťdňová Košice 2015 - 2. deň - Foto a Video Enduro testov Baška a Vyšný Medzev - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - 1. deň smolný pre slovenský ženský tím - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - mapy trás a itineráre - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - Števo Svitko, líder SK tímu otestoval trať - Redakcia
- Chcete vyhrať prilbu Airoh Aviator 2.2 ISDE 2015? - Redakcia
- Šesťdňová Košice 2015 - 3. deň - 8 TOP jazdcov zablúdilo - Foto + video enduro test Jahodná - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!