Anketa:
Potvrdené - 90. ročník Šesťdňovej - ISDE 2015 bude v Košiciach!
ZdieľaťPridané: 22.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 8296 [Šport - Enduro]
Slovenská motocyklová federácia prijala výzvu na organizáciu jedného z najprestížnejších motocyklových podujatí na svete - FIM Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže Enduro (ISDE).
Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2015:
| Seriál článkov: ISDE - Šesťdňová 2015 | Nasledujúci
![]() |
Veľkolepé motocyklistické podujatie, ktoré sa každý rok uskutočňuje v inej hostiteľskej krajine už desaťročia vzbudzuje obrovský záujem medzi profesionálnymi jazdcami a fanúšikmi enduro pretekov. Už v septembri 2015 sa po desiatich rokoch, historicky po piatykrát na Slovensku a po prvýkrát v Košiciach otvorí 90-ty ročník tejto vrcholovej a medzinárodne rešpektovanej motocyklistickej súťaže.
Termín: 07. - 12. 09. 2015
Pod patronátom Medzinárodnej motocyklovej federácie (FIM) metropola východu privíta vyše 450 jazdcov z viac ako 30 krajín sveta. Košice, ako druhé najväčšie mesto Slovenska, ktoré hrdo niesli titul Európske hlavné mesto kultúry pre rok 2013 majú tak ďalšiu príležitosť ukázať svoju dynamiku, výnimočnú atmosféru, krásu a prilákať nielen návštevníkov zo Slovenska, ale aj zahraničia. A nie sú to len Košice, ale aj širší región východu Slovenska, ktorý má čo ponúknuť. Okrem špičkových enduro tratí, organizátori pripravujú kvalitné zázemie a pre návštevníkov bohatý program spojený s poznávaním mesta a celého regiónu.
Web stránka: fim-isde2015.com
![]() |
![]() |
Pridané: 22.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2015:
| Seriál článkov: ISDE - Šesťdňová 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž, Košice 2015 - Redakcia
- Pozvánka: OTVÁRACÍ CEREMONIÁL - 90. ročník FIM Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž - Redakcia
- Šesťdňová Košice 2015 - Števo Svitko, líder SK tímu otestoval trať - Redakcia
- Šesťdňová v Košiciach 2015 pozná predbežné štartové pole - Redakcia
- Šesťdňová Košice 2015 - 1. deň smolný pre slovenský ženský tím - Awia
- ISDE 2015 Košice – Sumár 90. ročníka Šesťdňovej motocyklovej súťaže + vyhlásenie výsledkov - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - 2. deň - Foto a Video Enduro testov Baška a Vyšný Medzev - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - mapy trás a itineráre - Awia
- KTM EXC Sixdays 2015 v Slovenských farbách - Awia
- Chcete vyhrať prilbu Airoh Aviator 2.2 ISDE 2015? - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!