Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1963 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)

Seriál článkov: Intermot Kolín 2016

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 12.

07.10.2016 - datadive Čitatelia: 5570 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Harley Davidson s novými motormi

Harley Davidson, kultový výrobca motocyklov z Milwaukee, predviedol na Intermote 2017 svoje tourery s novým motorom.

 

06.10.2016 - datadive Čitatelia: 6352 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Horex predstavil retro klasiku s VR6 motorom

Horex predstavil na Intermot 2016 nádherný stroj s odkazom na svoju minulosť

 

05.10.2016 - datadive Čitatelia: 5268 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Novinky značky Indian

Intermot 2016: Indian a Victory. Indian pripravil pre rok 2017, pre európsky trh sedem modelov.

 

05.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7315 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Aprilia, Moto Guzzi a Vespa - nové Tuono 125, Audace Carbon a Vespa GTS

Aprilka popracovala na svojich štvorvalcoch a predstavila Tuono v podobe malorážky. Guzzi ukázala svalnatú Audace Carbon a Vespa GTS dostala najnovšiu generáciu motorov i-get.

 

05.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7430 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Ducati SuperSport 2017

Ducati v Kolíne 2016 ukázala nový SuperSport - bike určený viac do bežnej premávky ako na okruh.

 

04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9562 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Honda prináša nový Fireblade SP/SP2 a dva krásne retro naháče CB1100 EX a CB1100 RS

Intermot 2016: Honda prináša nový Fireblade a dva krásne retro naháče CB1100 EX a CB1100 RS

 

04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16282 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: KTM offroad Adventure ofenzíva 1090 & 1290 ADVENTURE R 2017

KTM vytasila do boja offroadovo zameraných Adventure a to hneď dvojicou modelov.

 

04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6054 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Triumph Bonneville T100, T100 Black a Street Cup

Intermot 2016: Triumph Bonneville T100, T100 Black a Street Cup

 

04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8644 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Yamaha SCR950, MT-09 a MT-10 SP

Yamaha pokračuje v svojej Sport Heritage línii novým V-twin Scramblerom SCR950, inovuje populárnu MT-09 a ukázala nadupaný hyper naháč MT-10 SP.

 

04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8814 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Suzuki GSX-R 1000, GSX-S 750 a GSX-R 125

Podľa očakávaní Suzuki v Kolíne odhalila najnovšiu generáciu superbiku GSX-R 1000, k tomu naháč strednej triedy GSX-S 750 a malorážku GSX-R 125.

 

04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8764 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Kawasaki vytasila Ninju 650, Z1000SX, ZX-10RR a Ninja H2 Carbon

Ninja 650 je malý šporťák určený širokému spektru jazdcov, okrem neho Kawa vylepšila cesťák Z1000SX a predstavila nadupané limitované verzie ZX-10RR a Ninja H2 Carbon.

 

04.10.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8579 [Novinky - Predstavujeme]

-

Intermot 2016: Nové BMW R nineT Racer a R nineT Pure, K1600GT a rada S1000 R, RR, XR

Dnes začala v Kolíne výstava Intermot, ako prvá značka mala ráno tlačovku BMW Motorrad. BMW tu ukázalo dva retro modely orientované na históriu značky ale i inovované štvor a šesť-valcové modely.

 

Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »